LAT relatie, partner problemen met deurwaarders, samenwonen?

wim80
Topic Starter

LAT relatie, partner problemen met deurwaarders, samenwonen?

#1 , 05 aug 2013 14:30

Beste,

Mijn vriendin en ik wonen elk apart. Momenteel heeft zij enorme problemen ... schulden, verschillende deurwaarders achter zich aan etc.

Er volgt een openbare verkoop van haar (inboedel, auto, ...), loonsbeslag etc. Dit alles is niet toereikend om de enorme schuldenberg af te lossen.

Haar problemen zijn n.b. de redenen waarom we elk apart wonen. Maar ik wil haar ook helpen (niet financieel, dit zou een putje creëren zijn om er eentje op te vullen). Vandaar dat mijn voorstel zou zijn om haar tijdelijk een dak boven haar hoofd te geven, totdat ze er terug bovenop komt.

Nu heb ik echter volgende vragen (rekening houdende met de griezelverhalen die je hoort over deurwaarders):
1. Indien ze bij mij komt wonen, kan een deurwaarder mijn inboedel komen opschrijven? Indien ja, kan ik dit voorkomen (en hoe)?
2. Indien we niet gaan samenwonen, kan ze bepaalde goederen bij mij 'opslaan' om deze veilig te stellen? Indien neen, en dit gebeurt toch, welke sancties zijn er dan voor mij?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 aug 2013 00:22

1- Ja een deurwaarder hoeft zich niets aan te trekken van elk papiertje u ook onder zijn neus zou duwen dat de goederen uw eigendom zijn.
Deurwaarder schrijft op en u kan via revindicatieprocedure beslagrechter uw zaken terugvorderen.
2- gevaarlijk zeker als de goederen al genoteerd zijn dat noemt ontdraging art 507 strafwetboek... en indien bij u gestald mededader/ medeplichtinge aan...

Waarom vraagt uw vriendin geen Collectieve SchuldenRegeling aan?

http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... geling.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”