Beste forumleden,
ik ben eigenaar van een appartementje aan zee dat ik bemeubeld wil verhuren.
Ik stel me echter één vraag hierbij, ik maak sowieso een plaatsbeschrijving van het appartementje met een duidelijke omschrijving van de meubels die er in staan
(vb. woonplaats: een grijze vierkante metalen tafel uittrekbaar tot een rechthoekige tafel met glazen blad, 4 identieke stoelen zijnde metalen onderstel met zwart lederen zittingen, een grenenhouten tv meubel met 2 deuren en 2 laden en een flatscreen tv van 41 inch merk samsung, een grenenhouten dressoir kast met 4 deuren, een grenenhouten barmeubel met 1 lade en een valdeur, 2 zwartlederen zetels 1 3-zit en 1 2-zit, een rechthoekige grenenhouten salontafel;
Keuken: volledig ingerichte keuken met toestellen, vaatwasser merk miele, combi-oven merk,philips een waterkoker merk philps, een zwart senseo toestel, glazen, borden, bestek voor 6 personen. 3 kookpotten, 2 pannen
Slaapkamer 1:....
Slaapkamer 2:....
Badkamer:....
....
Dit wordt dan ook samen met de huurders overlopen op de dag van tekening contract en alsook geregistreerd samen met het huurcontract. Is deze plaatsbeschrijving dan voldoende om mijn meubels te vrijwaren van een eventuele beslaglegging door een deurwaarder bij mijn huurders?
Ik heb niet van alle stukken in het appartement facturen, daar sommige gekregen zijn en sommige stukken ik via tweedehands verkoop heb bekomen.
Ik weet het het is misschien zo dat ik me al ongerust aan het maken ben voor niets maar wil toch voorbereid zijn. In het slechtste geval zal ik mijn meubels verwijderen en dan stockeren maar ik wil me deze kosten eigenlijk besparen.
Alvast bedankt.