#6 , 01 aug 2013 10:01
@ scorpioen en geachte forumleden,
De conclusietermijnen door de rechtbank vastgesteld zijn:
Voor eisende partij 20/8/2013
Verwerende partij 21/10/2013
Eisende partij 20/11/2013
Verwerende partij 20/12/2013 –rechtsdag 28/1/2014
Vermelding in de gerechtsbrief: de laatste conclusie moeten syntheseconclusie zijn die alle vorige conclusies en desgevallend de gedinginleidende akte vervangt.
Besluiten in verband met de verantwoordelijkheden van tegenpartij kunnen nu zéér duidelijk bewezen worden, met officiële documenten, dat is geen probleem meer, tenzij het bepalen van het bedrag van de schade, want die is tijdens de lopende procedure minstens verdubbelt tegenover hetgeen gevorderd werd in de dagvaarding.
Wat ik me daarbij ook afvraag is, of er aan deze conclusies eveneens besluiten mogen worden gekoppeld én schade gevorderd voor datgene wat zich tijdens de procedure zelf heeft voorgedaan. De aangestelde gerechtsdeskundige heeft namelijk een duidelijk bewijsbaar onnauwkeurig, oneerlijk en partijdig onderzoek gevoerd met dito verslag, waar onder het bewuste deskundigenverslag nochtans zijn handtekening en de in art 978 Ger W verplichte eed werd geschreven.
Ik stel me nu volgende vragen:
1. Mogen deze feiten worden toegevoegd aan de conclusies?
2. Indien dit wordt gedaan ? bestaat de kans dan dat de rechter dit zal afwijzen?
3. Indien toch aanvaard door de Voorzitter, wie dient die extra schade dan te betalen? De verweerder of de deskundige? Want de deskundige zijn mandaat is afgelopen en niettegenstaande de verweerder eveneens bedrog heeft gepleegd tijdens het onderzoek is het wel de deskundige die dit had moeten doorzien en hij heeft ook het verslag opgemaakt en het onderzoek gevoerd als “zogenaamde” deskundige.
4. Het belangrijkste voor mij is, mag/kan het bovenstaande toegevoegd worden aan de huidige procedure en zal de rechter hier ook vonnis over uitspreken of zal ik verplicht worden indien ik mijn schade wil terugvorderen om een nieuwe procedure op te starten tegen de gerechtsdeskundige zelf? Zo ja, kan/moet dat dan met burgerlijke partijstelling voor de onderzoeksrechter of toch weer voor de rechtbank van eerste aanleg- wordt er bij de onderzoeksrechter enkel straf uitgesproken maar geen schade toegekend? Is er een bij wet bepaalde termijn voorzien om zulke klacht in te dienen? Ik heb dit tot op heden (=desk onderzoek reeds van 2011 geleden) nog niet durven doen omdat ik dacht dat dit mijn primaire rechtszaak die al bijna 5 jaar duurt nog meer zou vertraagd worden.
Indien mogelijk kreeg ik op deze vragen een antwoord liefst van deskundigen of van mensen die mogelijk met iets gelijkaardigs werden geconfronteerd.
Met dank bij voorbaat en alle achting
Inina