Wij hebben 2 problemen, het grootste probleem is dat het toilet al een tijdje is verstopt en overloopt (ik moet er jullie geen tekeningske van maken?); de ontstoppingsdienst is al een paar keer geweest om dit op te lossen, maar het probleem komt steeds terug; momenteel is het appartement onbewoonbaar want dit opkuizen heeft weinig zin, want het loopt even vlug terug over. Telkens de bovenburen het toilet doortrekt, loopt het nog eens temeer over; de vloer ligt zo'n 3 cm dik vol str...

Mijn vriend is eigenaar van het appartement, maar het Immokantoor blijft volgens ons verantwoordelijk voor de gemeenschappelijke riolering... de riolering is voor heel het appartementsblok... de vorige bezoeken van de ontstoppingsdienst hebben zij geregeld, maar nu beginnen ze moeilijk te doen. De verzekering heeft gezegd dat zij moeten instaan voor de kosten en zelf, als wij alles opkuizen, mogen we zelf 10 euro/uur aanrekenen.. we zouden graag het Immokantoor in gebreke stellen, maar is dat mogelijk? Welke instanties kunnen we hiervoor raadplegen? Wij hebben van alles foto's...
Wie kan ons helpen?
Het 2de probleem is dat de bovenburen ergens een lek hebben.. het water sijpelt van het plafond en de muren en zelf via de spotten uit het plafond.. de muren zijn helemaal vochtig en de verf is helemaal aan het loskomen en beginnen af te schilferen.. hiervoor hebben we de verzekering ingeschakeld en die hebben gezegd dat alles terug betaald gaat worden... het probleem is dat mijn partner alle electriciteit heeft af moeten sluiten en dus niets meer kan gebruiken (lichten, boiler, wasmachine ed) en is weer eens onbewoonbaar.. het probleem is dat de bovenbuur laat wachten om dat lek te laten opzoeken door een loodgieter en dus nog steeds niet gemaakt is? Het rare is, dat het Immokantoor hier wel voor tussenkomt en hun verzekering gaan aanspreken?
Wij hopen dat ons iemand goede raad kan geven?
Bedankt!