#4 , 02 aug 2013 11:16
Franciscus: hoe bedoelt u? Mijn vriend zijn CSR loopt al 2 jaar en sinds juli 2013 heeft hij een vonnis ontvangen, die via kortgeding is verkregen. In dat vonnis staat dat hij alimentatie moet betalen, dat hij elk weekend van 10u tot 18u zijn zoon mag ophalen en beide ouders zullen instaan voor de goederen van de jongen. Verder zal een definitieve beslissing via jeugdrechtbank moeten onderzocht en genomen worden.
Casis: de reden waarom we hier een probleem in zien, is omdat hij van de 4 weekend dat hij zijn zoontje mag zien, nog maar 2x zijn zoontje is kunnen ophalen. Zijn ex doet in alles lastig, beweert de hele tijd dat ze nog geen geld heeft gekregen,... Als we zijn zoon ophalen krijgen we enkel het kind mee, zonder de nodige verzorgingsmiddelen of wat dan ook (de jongen is 9mnd). Zelf de 1ste keer was die jongen ziek en wou ze zelf zijn medicatie niet meegeven. En wij moeten dan achteraf vernemen dat de advocate van de tegenpartij zelf contact opgenomen heeft met mijn vriend zijn CSR, terwijl dit met mijn vriend niet opgenomen was.
Het is zeker niet zijn bedoeling dat hij niet zal betalen, integendeel, maar we vinden het gewoon niet correct dat de tegenpartij zomaar contact kan opnemen met de schuldbemiddelaar en de alimentatie gestart word, zonder mijn vriend hier van op de hoogte is.
Plus, het is ook mijn vriend zijn recht te weten welke medische verzorging hij krijgt, mits hij hiervoor ook de helft moet betalen. Maar als hij dit vraagt aan zijn ex, krijgt hij geen enkel papier te zien. Maar indien ze medische kosten maakt, sturen ze het wel door naar zijn collectieve om de betaling te regelen??!!
Uiteindelijk, als iemand niet in CSR en alimentatie moet betalen, moet je toch ook dit regelen met je ex, dus vinden wij dat dit toch ook zomaar niet achter zijn rug kan geregeld worden.