ik en de eigenaar van de woning/grond naast mij hebben een 4 meter brede doorgang (erfdienstbaarheid) naar de achterliggende vijvers -- 2 meter is mijn eigendom en 2 meter is van hem -- net aan de grens van die erfdienstbaarheid aan zijn zijde staat een meer dan 10 meter hoge cypres/levensboom waarvan de takken meer dan 3 meter over de erfdienstbaarheid hangen en dus de doorgang blokkeren voor auto's, camions en kranen en ook als fietser moet je je bukken! -- deze boom staat op een 5 meter van het voetpad en dus de straat verwijderd en ligt tussen zijn en mijn huis in -- op 3 meter van zijn huis en op 6 meter van mijn huis -- aangezien de woning verhuurd wordt heb ik steeds twee partijen die mekaar tegenspreken --> de eigenaar zegt "top die boom maar wat af", terwijl de huurder zegt "je blijft van die boom af"
--- VRAGEN:
- naar wie moet ik me richten, de huurder of de eigenaar ? wat zijn beide hun verplichtingen in deze ?
- wat mag en kan ik hieraan verhelpen ?
- en hoe doe ik dat best ? aangetekend schrijven ? het gerecht ?
- mag ik die zelf beginnen snoeien ?
- moet die boom gerooid worden als het opsnoeien van die boom de boom schaadt (en ook het uitzicht schaadt door de kaalheid die niet herstelt)
- tot welke hoogte moet die worden opgesnoeid ?
- hoe krijg ik de eigenaar van die boom en de huurder in beweging, want tot hiertoe hebben ze op mijn mondelinge vragen nog geen concrete stappen gezet
ps: het lezen van de artikels veldwetboek 36 en 37 brengt geen oplossing (maar misschien interpreteer ik de tekst fout)