Beste,
Op 2 september 2012 is mijn auto gestolen. Een maand later kwam de verzekering met het voorstel 16.335 eur uit te betalen. Daar ik dit te weinig vond is er een tweede expertise gekomen in samen overleg met mijn verzekeringsmakelaar. Deze tweede expertise heeft 9 maand geduurd en was telkens weer iemand die iets nog niet ontvangen had... Na heel veel telefoontjes en mails komt er uiteindelijk een waarde bepaling uit van 20.000 eur met voorstel van 18.500 eur volgens expert te betalen door verzekering. Uiteindelijk is dit bedrag 17.545 eur geworden.
Omdat dit al lang genoeg geduurd had ben ik hier maar mee akkoord gegaan, rechtszaken duren nu eenmaal 2 tot 3 jaar en wou toch graag een andere auto gaan kopen omdat ik momenteel nog altijd met mijn tijdelijke auto rond rij.
Toen kwam volgend probleem. De sleutel datum (die opgeslagen is in de sleutel) kwam niet overeen met de diefstal datum. Volgens de sleutel was de laatste keer met de auto gereden op 31 aug ipv 2 sept 2012. Ik had hier een verklaring voor en 2 getuigen + camera's die hier zijn opgesteld en kentekens registreren waardoor er bewijs was dat ik idd 2 sept nog met de auto gereden heb...
De getuigen zijn nooit benaderd en uiteindelijk weer meer als een maand later krijg ik bericht per email dat alles in orde is en de verzekering gaat uitbetalen, ik moest alleen een kwitantie komen tekenen. Dit was vorige week woensdag... Daar ik vannacht terug ben gekomen van vakantie heb ik vanmorgen gebeld naar mijn verzekeringsmakelaar om te vragen hoe het nu zit. Deze beweerde dat geld overgemaakt ging worden.... Ik vroeg dus verwonderd waarom ik dan een mail kreeg dat ik een kwitantie moet tekenen en vroeg meteen al welk bedrag we nu over praten daar mijn gevoel dit toch al raar vond.
Uiteindelijk willen ze nu dan 14.600 eur uitbetalen. Ik heb dit geweigerd en gevraagd hoe hij er bij komt dat het nu in orde is?? Ik was reeds niet akkoord met 16.335 eur en eigenlijk met de 17.545 eur ook al niet. Hun beweren nu dat ik de auto verzekerd heb met een nieuwwaarde van 45.000 ex bTW en volgens de expert heeft de wagen een nieuwwaarde van 59.632 eur ex BTW en is de verzekering uitgegaan van een nieuwwaarde van 53.065 eur ex BTW. Ik ben geen auto verkoper en had geen idee van de nieuwwaarde van deze auto althans ik meende dat de 45.000 ex BTW al ruim genomen was. Mij lijkt dit toch ook niet mijn fout. Ik weet dat men in Nederland het type auto zegt + opties en dan zeggen zij de nieuwwaarde, waarom is de verzekering hier dan niet mee gekomen??
Ik voel me opgelicht door deze maatschappij en wordt van het ene excuus in het andere gegooid om zo maar alles lang uit te stellen en te hopen dat ik uiteindelijk maar van ellende akkoord ga.
Even voor de duidelijkheid ik heb de wagen net 2 jaar gereden, de auto heeft me over de 30.000 eur gekost en was van bouwjaar 2005. Indien ik procent gewijd kijk dan betekend dit 25% afschrijving per jaar! Dit lijkt me toch onlogisch. Daarbij zijn de eerder genoemde bedragen mij per mail toegekend en duurt het hele spel ondertussen al 11 maanden.
Wie heeft hier ervaring mee of kan me goede raad geven. Ik heb het geld niet dringend nodig maar zou wel fijn zijn als het komt maar daar ik een rechtsbijstand verzekering heb stel ik me de vraag of het niet beter is het aan te vechten om zodoende ook nog 7% per jaar extra intrest te kunnen krijgen?
Mvg
Dave