Beste,
Bijna een jaar geleden begaf de waterboiler het, in het appartement waar ik verblijf (standaard huurcontract, 3-6-9, geregistreerd met een pb opgemaakt bij de intrekking)
Na een vakantie stond er een kleine plas water in de bergruimte en bij controle bleek de waterboiler de schuldige te zijn.
Bovenaan het toestel, tegen het plafond, tegen de muur (volledig uit het zicht), is het toestel beginnen roesten en in de afwezigheid is het beginnen lekken. Onmiddellijk verhuurder gebeld. Slijtage volgens de verhuurder, hij heeft dit vervangen en ik heb geen kosten aangerekend gekregen.
Nu wees iemand me er op dat de situatie in het pand is veranderd met de nieuwe boiler en ik in feite een nieuwe "tussentijdse" plaatsbeschrijving moet laten maken? Mijn verhuurder heeft hier nooit wat over gezegd.
Mijn vragen:
- Klopt dit en dien ik een nieuwe plaatsbeschrijving op te maken? Ik vind hier niet meteen iets voor na wat googlen.
- Ik huur via een immo kantoor en zij zullen graag eeneen nieuwe pb komen opmaken, wat blijkbaar € 200 moet kosten. De pb die ik bij het intrekken ontving, was een simpel word documentje met beschrijvingen van elke ruimte met een opsomming van de onderdelen die deel uitmaakten van het pand en wat foto's. Kan ik die pb zelf met de verhuurder opstellen ipv. het immo kantoor? Met als basis de pb die werd opgesteld bij het intrekken?
Alvast bedankt!