Nadat mijn rechten grondig geschaad werden door alle betrokkenen (advocaten én de gerechtsdeskundige) en ik hierdoor eveneens een ernstig financieel verlies leed tijdens een lopende procedure voor de rechtbank van Eerste Aanleg, heb ik mijn toenmalige advocaat aan de deur gezet.
Mijn huidige advocaat heeft anderhalf jaar geleden mijn zaak aanvaard. Ik heb hem uitgelegd wat er gaan de hand was en heb ook het initiatief genomen om hem meerdere bewijsstukken te bezorgen waardoor er kan worden aangetoond dat de procedure op zich wel degelijk schade (financieel en van mijn rechten) heeft veroorzaakt en er ook een oneerlijke procedure werd gevoerd voor de eigenlijke feiten waarvoor in eerste instantie tegenpartij werd gedagvaard.
Vermits de advocaat en de gerecht kosten welke ik reeds betaald heb verder ondraaglijk zijn geworden, werd er afgesproken dat ik maandelijks 100€ provisie zou betalen. Dat heb ik stipt gedaan tot ik ondervond dat er geen antwoord werd gegeven op mijn vraag om de conclusies die aan tegenpartij dient te worden bezorgd voordien te mogen inkijken met eventuele mogelijkheid nog bijkomende aanpassingen te vragen. Deze vraag werd steeds afgedaan met (geen tijd gehad, te druk, andere deadlines moeten halen enz) daarom ben ik ook gestopt met betalen, en wil dit doen tot ik de conclusies werkelijk heb gekregen en zij ook een echte verdediging inhoud. Mijn vraag is nu, kan deze advocaat nu eventueel zomaar weigeren om mij verder te verdedigen en/of de conclusies helemaal niet of te laat bij tegenpartij en griffie bezorgen? Ik kan helemaal niet akkoord gaan met zulke handelswijze, maar hoe moet dit nu verder? Graag kreeg ik een spoedige bruikbare reactie .
Vriendelijke groeten
Nini