Bank maakt geld over zonder mijn toestemming

C&J
Topic Starter

Bank maakt geld over zonder mijn toestemming

#1 , 20 jul 2013 09:37

Tot 2 jaar geleden was ik zelfstandig en had nog een zichtrekening bij een bank en een klein spaarboekje.
Die zichtrekening werd niet meer gebruikt maar nu bleek dat die rekening min 30 euro stond door kosten die eraf waren gegaan.
Ik heb nu net ontdekt dat de bankbediende zomaar die 30 euro zonder mijn toestemming van het spaarboekje naar die rekening heeft overgemaakt, het gaat nu niet over een groot bedrag maar het is het principe.
Volgens mij kan zoiets toch niet zomaar...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2013 10:35

Dit word meer gedaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

C&J
Topic Starter

#3 , 20 jul 2013 11:42

Maar mag dit eigenlijk wel?

Reclame

denlowie

#4 , 20 jul 2013 12:26

Bij het openen van bankrekeningen moet je de algemene voorwaarden van die bank tekenen voor akkoord.

De meeste banken voorzien daarin dat alle rekeningen van de zelfde klant met elkaar kunnen verrekend worden.

Lees eens de algemene voorwaarden op na van u bank.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wanton

#5 , 20 jul 2013 13:35

Wees blij dat de bank dat heeft gedaan. Een langdurige debetstand , zelfs van zo'n klein bedrag , kan voor heel wat problemen zorgen. Als u die rekening niet meer gebruikt , annuleer ze dan!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

C&J
Topic Starter

#6 , 21 jul 2013 08:36

Wees blij dat de bank dat heeft gedaan. Een langdurige debetstand , zelfs van zo'n klein bedrag , kan voor heel wat problemen zorgen. Als u die rekening niet meer gebruikt , annuleer ze dan!
Hier gaat mijn vraag niet over! Wel of het mag of niet!

wanton

#7 , 21 jul 2013 09:37

Ja dus!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper

#8 , 21 jul 2013 20:38

Zoals denlowie stelt voorzien de banken doorgaans een éénheid van rekening in de algemene voorwaarden. Dat betekent dat alle tegoeden en schulden in se één rekening vormen die een positief of negatief saldo ten aanzien van de bank oplevert.
Bij het niet naleven van contractuele voorwaarden - zoals bvb ongeoorloofd negatief gaan - kan de bank dit legaal aanzuiveren van rekeningen waar wel voldoende tegoeden op staan.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

fred100261

#9 , 04 nov 2013 09:58

Er is een taxatie gedaan in opdracht van de bank. De rekening hiervoor is op naam van de bank naar de bank gestuurd. Nu heeft de bank zonder mijn toestemming deze rekening afgehouden van mijn rekening.
Volgens mij is dit strafbaar. Klopt dit? Wat te doen??

mava105

#10 , 04 nov 2013 11:57

Best een nieuwe en eigen thread beginnen. Zo kunnen de mensen hier een duidelijk antwoordje geven uw UW vraag.

Franciscus

#11 , 06 nov 2013 22:30

Wat een bank ook nog kan mag
Gescheiden koppel A-B met twee kinderen
A huwt met C - en hebben rekening bij bank Z
B verdwijnt letterlijk uit de circulatie (strafbare feiten)
Koppel A-C sparen veel voor de kindjes ...
B heeft een rekening bij bank X met heel veel schulden.
Op een gegeven ogenblik is er een fusie tussen bank Z en X ....
Wel op die rekening van de kindjes werd ook hun alimentatie (vader) en de schadevergoeding (vader) gestort met uiteraard ook de nodige centjes van de stiefgrootouders.
Groot was de verbazing dat op een gegeven ogenblik de rekeningen van de kindjes leeg waren gehaald... wegens de schulden van de vader.
Koppel heeft alles geprobeerd om dat terug te draaien zelfs via advocaat ... echter de vader was nog steeds wettelijk de vader.

Terug naar “Bank & Beurs”