Kosten gerechtsdeurwaarder.

Jerv
Topic Starter

Kosten gerechtsdeurwaarder.

#1 , 17 jul 2013 22:02

Hallo,

Op 10 juni 2013 is aan mij een aanmaning verzonden vanuit een gerechtsdeurwaarder. Deze brief heb ik pas op 8 juli ontvangen, dit is helaas niet aantoonbaar dus de gevolgen hiervan zal ik helaas moeten dragen. In deze brief werd mij gevraagd binnen 8 dagen een x bedrag over te maken op de rekening van de deurwaarder. Het bedrag bestond uit de schuld vermeerderd met inningsrecht (13,89) en kosten voor de aanmaning(20,56), mag dit? Ik heb op 10 juli via internetbankieren de opdracht gegeven het volledige bedrag over te maken, op 11 juli stond de deurwaarder aan de deur met een dwangbevel, de kosten hiervan waren 193,50. Dit dwangbevel is zonder enveloppe afgegeven aan mijn moeder, is dit toegestaan? In elk geval dit bedrag dezelfde dag nog betaald via overschrijving na telefonisch contact met de deurwaarder dat het voorheen openstaande bedrag al betaald was. Nu komt vandaag, 17 juli, een brief binnen waarbij mij 2 maal kwijtingsrecht wordt aangerekend, deze kosten zijn mij niet verteld tijdens het telefonisch contact, ook hierbij de vraag of dit zomaar mag?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jul 2013 10:21

Deurwaarders mogen veel. :(

Turaki

#3 , 18 jul 2013 10:29

Aanmaning, was dit via AS? Dan telt de datum van 1e aanbieding.

Reclame

Jerv
Topic Starter

#4 , 18 jul 2013 10:54

De eerste aanmaning was via de gewone post (zal wel z'n reden hebben).

Terug naar “Andere”