Tuurlijk is elke wetgeving onderhevig aan interpretatie. En tuurlijk kan elke RVA apart beslissen, maar u kan daar beroep aantekenen bij de rechtbank. Zo werkt wetgeving nu eenmaal.Zou het kunnen dat iedereen (ook bij de verschillende RVA's) waar je dit aan voorlegt, hun eigen interpretatie over dat artikel 110 heeft, maar dat niemand eigenlijk een duidelijk antwoord heeft? Die indruk krijg ik namelijk.
Dat de RVA waar je u inschrijft dus eigenlijk zelf beslist?
tuurlijk wel, maar de vraag is altijd hoe je wetgeving moet interpreteren. en dat is niet gemakkelijk en meestal niet eenduidig.Ik kan me toch niet voorstellen dat een RVA instelling zich niet aan de algemene wetgeving moet houden.
euh... wat is het verschil tussen uitpluizen en interpretatie geven? Zelfs de beste jurist die een wetgeving uitpluist geeft gewoon zijn eigen interpretatie.Ik had gehoopt dat jullie die wetgeving op zich zouden willen uitpluizen, maar ieder geeft gewoon zijn eigen interpretatie eraan.
nee, art. 110 + het artikel dat ik hier gepost heb.Blijkbaar is in ons geval dus alleen dat artikel 110 van toepassing?
ik ga helemaal akkoord hoor.Merci, ga het toch in ieder geval proberen, nee hebben we, ja kunnen we, misschien, krijgen.
De huurprijzen zijn zo schandalig hoog dat jonge alleenstaande mensen gewoon gene frank meer kunnen sparen. Als ze dan nog hun werk verliezen door die economische crisis is het gewoon een onrechtvaardigheid.
Het gaat hem erom dat ze niet samen-woont met haar dochter, die gewoon in een ander deel van het huist woont. Bijgevolg wil moeder dat zowel dochter als moeder als alleenstaanden zouden moeten worden beschouwd.Ik begrijp het probleem niet, uw dochter kan toch een uitkering krijgen als samenwonende ? (= 700 €/maand)
Stel: de dochter krijgt 700 Euro uitkering als samenwonende (onder 1 dak). Daarvan gaat 200 € huurgeld naar de moeder. Moeder heeft 50 € extra kosten aan water, gas en een beetje elektriciteit. De rest, 150 €, is pure winst voor haar EN ze heeft een gratis poetsdienst voor haar bovenverdieping. De dochter houdt 500 € over waarmee ze eten, gerief en autokosten betaalt (400 €). Ze kan ong. 100 € per maand sparen.Het gaat hem erom dat ze niet samen-woont met haar dochter, die gewoon in een ander deel van het huist woont. Bijgevolg wil moeder dat zowel dochter als moeder als alleenstaanden zouden moeten worden beschouwd.Ik begrijp het probleem niet, uw dochter kan toch een uitkering krijgen als samenwonende ? (= 700 €/maand)
Indien moeder meer geld had en aan de dochter een appart appartement kon schenken waren ze ook beide alleenstaand.