Mijn huurbaas verhuurt 2 oude huisjes langs elkaar die eenzelfde waterleiding hebben.
Daarom deelt hij de rekening door 2 en betalen de huurders van de twee verschillende adressen elk de helft.
Wij weten dit op voorhand en gaan hier maar mee akkoord omdat het niet anders kan.
Ik zie de werkelijke rekening nooit maar hij stopt steeds een briefje in de bus met daarop 90 euro gedeeld door 2= 45 euro.
Dit is voor 3 maanden verbruik.
Nu is de huurder die langs mij woont het twee weken geleden afgetrapt. Hij staat al drie maanden achter met zijn huur.
Echt 'weg' is hij nog niet want al zijn meubels en spullen staan er nog. Hij moet dus nog huur betalen tot hij werkelijk alles opruimt.
Vandaag krijg ik een briefje in de bus waarop staat dat ik 90 euro moet betalen voor de laatste 3 maanden.
Ik vind het echt niet kunnen dat ik voor mijn buurman moet betalen die trouwens nog niet eens weg is. Ik heb nog niets tegen de huurbaas gezegd.
90 euro is veel geld en wat als er dan een nieuwe huurder hierlangs komt wonen of niet....?
Ik betaal altijd mijn rekeningen en de huur zeer goed op tijd en vind dit nu zo oneerlijk naar mij toe. Wat moet ik zeggen/doen?
Alvast bedankt voor de reacties