sociaal tarief

gdm2
Topic Starter

sociaal tarief

#1 , 10 jul 2013 10:47

iemand deel uitmakend van een gezin en een invaliditeit van +66% , erkend door het RIZIV, zou in aanmerking komen voor een sociaal tarief electriciteit.
Echter is het RIZIV een deelstaatmaterie en niet federaal ??
Om in aanmerking te komen dient hij erkend te worden door de FOD sociale zekerheid, dus aanvraag en opnieuw medische controle ?
Duurtijd tot 9maanden ?
Klopt dit en is er een mogelijkheid dat de invaliditeit ingetrokken wordt of worden er voor het sociaal tarief andere medische criteria bepaald ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
josi

#2 , 10 jul 2013 12:36

Om sociaal tarief elektriciteit en gas te kunnen genieten moet men van FOD ofwel een integratietegemoetkoming of een inkomensvervangende tegemoetkoming krijgen.

jefke007

#3 , 10 jul 2013 15:53

Om sociaal tarief elektriciteit en gas te kunnen genieten moet men van FOD ofwel een integratietegemoetkoming of een inkomensvervangende tegemoetkoming krijgen.

Inderdaad ofwel ook een vergoeding hulp aan bejaarden van de fod-sociale zekerheid, en er moet inderdaad een daadwerkelijke VERGOEDING zijn, een erkenning alleen is niet voldoende zoals bv bij een parkeerkaart het wel voldoende is om enkel de erkenning te krijgen.

Indien het inkomen uit de ziekteverzekering bv te hoog is,dan is er geen betaling mogelijk bij de FOD-sociale zekerheid en is er geen sociaal tarief elektriciteit en gas ook al heb je een erkenning van de fod-sociale zekerheid op zak

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jul 2013 17:20

Ga eens langs de sociale dienst van OCMW of ziekenfonds die kunnen perfect zien wat er mogelijk is en tevens de zaak in orde brengen.

nutella

#5 , 14 jul 2013 11:38

Ik was ook na 1 jaar arbeidsongeschikt in de invaliditeit terechtgekomen.
Ziekenfonds heeft me uitgenodigd op een gesprek wat mijn rechten zijn en mogelijkheden, stond er eerst nogal sceptisch tegenover.
Dacht is moeite voor niks.
Papieren aangevraagd op gemeentehuis en ingevuld door huisdokter en ziekenfonds.
Dan kwam de uitnodiging voor de medische controle, dit was een lachertje, moest op 1 been gaan staan, kon amper stappen met 2 krukken. Heb nog geen 3 min bij controlearts geweest, die zei, tot binnen 2 jaar?
Had medische verslagen bij en beeldvorming op CD, die kon de controlearts niet bekijken wegens geen lezer in zijn computer!?
2 weken later al eerste reactie, namelijk 8 punten en een parkeerkaart.
Naderhand kwamen de andere voordelen binnen, abbo tram-bus, IT uitkering, verlaagd bedrag remgeld MAF 450€ voor zowel samen met mijn vrouw, hogere terugbetaling remgeld voor zowel mij als mijn vrouw met terugwerkende kracht, sociaal tarief elektriciteit enz.....

Van aanvraag tot alles in orde was 3.5 maand.

Terug naar “Andere”