Sollicitarie onbeantwoord

vintage6893
Topic Starter

Sollicitarie onbeantwoord

#1 , 09 jul 2013 15:25

Beste,
Ik solliciteerde reeds 34 keer. (via mail, via aangetekend schrijven, via gewone brief; naargelang het op de aankondiging stond). Slechts 2 ervan gaven een antwoord terug (te oud).

Mijn vraag: komen jullie dit ook tegen, want soms begin je te twijfelen aan jezelf (hebben ze het wel ontvangen enz...)
Ik denk dat het toch een vorm van elementaire beleefdheid is om een seintje terug te geven (positief of negatief);
Heeft iemand ervaring met wat de VDAB of de RVA daarop zegt??

dank alvast,
Vintage

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
voodoodoll

#2 , 09 jul 2013 16:32

Normaal zou het moeten volstaan om een kopie van de aankondiging + kopie van je sollicitatiebrief (en eventueel antwoord) mee te nemen. Als je altijd aangetekend verstuurd heb je natuurlijk het beste bewijs, daar kan niemand wat op argumenteren!

JPV

#3 , 09 jul 2013 23:05

jawel, de RVA zal zoiets net niet willen

Reclame

voodoodoll

#4 , 09 jul 2013 23:20

Wat kan de werkzoekende er aan doen dat er geen antwoord volgt? Je kan het moeilijk altijd persoonlijk gaan afgeven en een stempeltje vragen...

JPV

#5 , 10 jul 2013 00:11

de RVA eist dan ook niet altijd een antwoord

jefke007

#6 , 10 jul 2013 09:52

Een werkgever die een aangetekende solliciatiebrief krijgt zal wel even zijn wenbrauwen fronsen
zo van : Eentje die het enkel voor een "bewijsje" te doen is ? Of bij een werkgever kan het ook arogant overkomen.

Blijkbaar heb je wel een aantal antwoorden binnengekregen met de vermelding te oud. Ik dacht dat leeftijd een verboden cirterium is. Je zou daar ergens een klacht voor kunnen neerleggen.

Terug naar “Werkloosheid”