Hallo iedereen
Mijn huurovereenkomst loopt af op 31/8, de opzeg werd tijdig gegeven en bevestigd. Nu heb ik een aantal vragen:
1. De huisbaas wenst de parketvloer in de badkamer te vervangen door een gewone vloer. Ik heb geen zin om nog werken toe te laten tijdens onze laatste maand hier (de badkamervloer heeft al eens weken open gelegen door een lek) -> ben ik in m'n recht als ik weiger dat iemand langskomt hiervoor en de werken starten voor 31/8?
2. Na een bezoek van de vrouw van de huisbaas, stuurde zij een mail met daarin de mededeling dat ze een kuisvrouw wil laten komen om het huis op te frissen om een betere indruk te geven bij potentiele huurders. Dit voor de helft op onze kosten. Ik heb geantwoord dat ik niet akkoord ben (het huis ligt er proper bij) en dat het huis zal gekuist worden op het einde van de huur -> kan de huisbaas hier iets eisen? En kan dit impact hebben op de waarborg?
Er is bij mijn weten geen schade aan het huis anders dan vermeld in de plaatsbeschrijving. Zij vermeldde een niet propere trap (deze is nog steeds in dezelfde staat als in de plaatbeschrijving "ruw geschilderd met hier en daar vlekken en afpellende verf") en ongekuiste ramen in de mail.
Bedankt voor jullie feedback.