Einde huurovereenkomst - kuisen etc

moonlight09
Topic Starter

Einde huurovereenkomst - kuisen etc

#1 , 06 jul 2013 02:07

Hallo iedereen

Mijn huurovereenkomst loopt af op 31/8, de opzeg werd tijdig gegeven en bevestigd. Nu heb ik een aantal vragen:

1. De huisbaas wenst de parketvloer in de badkamer te vervangen door een gewone vloer. Ik heb geen zin om nog werken toe te laten tijdens onze laatste maand hier (de badkamervloer heeft al eens weken open gelegen door een lek) -> ben ik in m'n recht als ik weiger dat iemand langskomt hiervoor en de werken starten voor 31/8?

2. Na een bezoek van de vrouw van de huisbaas, stuurde zij een mail met daarin de mededeling dat ze een kuisvrouw wil laten komen om het huis op te frissen om een betere indruk te geven bij potentiele huurders. Dit voor de helft op onze kosten. Ik heb geantwoord dat ik niet akkoord ben (het huis ligt er proper bij) en dat het huis zal gekuist worden op het einde van de huur -> kan de huisbaas hier iets eisen? En kan dit impact hebben op de waarborg?

Er is bij mijn weten geen schade aan het huis anders dan vermeld in de plaatsbeschrijving. Zij vermeldde een niet propere trap (deze is nog steeds in dezelfde staat als in de plaatbeschrijving "ruw geschilderd met hier en daar vlekken en afpellende verf") en ongekuiste ramen in de mail.

Bedankt voor jullie feedback.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 jul 2013 10:02

1. jawel. Tenzij dringende maatregelen kan ingeroepen worden mag u dat weigeren.
2. Zolang u het pand huurt kan de verhuurder of diens partner niets eisen.

sloeberken

#3 , 06 jul 2013 10:44

Ik zou zeker van alles foto's nemen en alle bewijzen goed bijhouden. Als ze graag een kuisvrouw neemd dit kan niet zoveel kosten max 50€ en u zo de rust kunt bewaren, is altijd beter dan achteraf naar de vrederechter te moeten stappen voor u waarborg.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”