Notaris weigert officiele eindafrekening op te maken

Bettafish
Topic Starter

Notaris weigert officiele eindafrekening op te maken

#1 , 03 jul 2013 08:20

Wij kochten vorig jaar een woning en kregen tot op heden geen officiele definitieve afrekening. Na meermaals aandringen bij de notaris weigert deze ook een officiele afrekening op te maken. Kan dit zomaar?

Voor de volledigheid moet ik wel vermelden dat wij een documentje ontvangen hebben met daarop alle kosten opgesomd. Dit heeft volgens mij geen enkel officieel karakter gezien namen (van ons als de notaris), adressen, handtekeningen ontbreken... De notaris beschouwt dit als voldoende

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 03 jul 2013 08:55

Ik heb net hetzelfde probleem.
De authentieke akte van mijn appartement werd verleden op 30/08/2012.
Tot hiertoe ontving ik nog geen definitieve afrekening van mijn notaris en bovendien geen officiële kopie van de basisakte.

k.b.

#3 , 03 jul 2013 09:38

Ik heb er ook ééntje ...

Herfinanciering gedaan van hyp. krediet. in september 2012 ... Kosten notaris netjes betaald.

Nu krijg ik de aktes toegestuurd en er zit een briefje bij dat ze te weinig voorzien hadden voor BNP ... en een verzoekje om nog wat op te leggen ... ergens een 150 euro of zo ...

Nu heb ik mijn (af)rekening eens bekeken en ... natuurlijk kan het , je weet amper voor wat alle posten dienen op zo een document ...
maar dat het gelden zijn die ze aan BNP hebben moeten betalen , dat betwijfel ik ... De Bank heeft immers zelf de mogelijkheid om ons hiervoor aan te schrijven , we hebben er nog een zichtrekening.

Ik heb het maar opzij gelegd ... de nota bevatte mijns inziens al voldoende erelonen ( en dan nog een pak van die kleine bedragen voor opvraging van info ...) ... en ik wil ook wel eens zien / weten wanneer de notaris hier gaat op terugkomen ...
Ik zou er niet van verschieten dat onze rubriek gewoon negatief blijft staan tot een volgende gelegenheid ...

k.b.

Reclame

tdhooghe

#4 , 04 jul 2013 23:56

k.b.,

Mogelijk kosten voor de neerlegging op het hypotheekkantoor, die zitten dikwijls rond dat bedrag... Heb je een afschrift van je akte gekregen met daarop een nummer geschreven in de aard van 12-I-01/07/2013-012345 ? Want het kan dat die afschriften bij de notaris blijven, dat weet ik niet...

boemerang

#5 , 09 jul 2013 21:33

Het afschrift van een verkoopakte die wordt overgeschreven op een hypotheekkantoor, geeft men aan de koper (en bevat dus het overschrijvingsrelaas).
Wat de grosse van de hypotheek en het borderel (met inschrijvingsrelaas) betreft, dit gaat terug naar de kredietverstrekker.

Terug naar “Kopen”