service reisorganisatie

prex
Topic Starter
Berichten: 22

service reisorganisatie

#1 , 03 jul 2013 08:03

Beste,

ik ben net terug van een lange reis. Ik had deze reis in december 2012 geboekt bij een reisbureau, omdat ik ter plaatse nogal wat binnenlandse vluchten moest doen. Bij het vertrek bleek echter dat ik en mijn vriendin niet naast elkaar zaten op zowel ons vliegtuig vanuit Brussel als op onze connectievlucht. Hierdoor waren we de eerste dag van onze vakantie meteen de hele dag gescheiden. Op de luchthaven zelf begrepen ze niet dat ons reisbureau ons niet naast elkaar had gezet, zeker gezien het tijdstip van onze boekingen.
Hierop heb ik meteen het reisbureau telefonisch verwittigd en mijn beklag gedaan. Daarop heb ik 10 dagen later (de dag van de volgende vlucht) een e-mail terug gekregen dat ik dit voor de volgende vluchten telkens maar ter plaatse zelf moest regelen via internet 24u voor afreis van de volgende vlucht. Door deze werkwijze heb ik telkens mijn dag moeten indelen om op dat tijdstip op een plaats met internetverbinding te zijn, wat natuurlijk het reisgenot niet ten goede komt.

Dit is natuurlijk geen service en dit alles heeft mij ongeveer 1 dag vakantie gekost. Dit is 5% van onze totale reistijd, dus vroeg ik me af of ik dan ook 5% van het bedrag betaald aan het resibureau kan terugeisen. Weet iemand hier wat je rechten in dit geval zijn, want zelf vind ik er niet zoveel over terug?

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori
Berichten: 221

#2 , 03 jul 2013 09:56

Stoelen kan men bij sommige luchtvaartmaatschappijen op voorhand reserveren maar dan nog kan de airliner beslissen om je anderen stoelnummers te geven .Bij boeken bij een reisbureau vraag je best om plaatsen bij elkaar te krijgen maar ook weer hier dan de airliner die veranderen .

Lori
Berichten: 221

#3 , 03 jul 2013 09:58

In feite ook al vraag je om bepaalde stoelen te krijgen ,dan nog ben je nooit zeker . Je kan altijd bij inchecken daar vragen om je betere stoelen te geven maar dan ook weer hangt het van de goedwill van de persoon af dieje helpt en moet je zo wie zo vroeg zijn .Mensen die trouwens punten sparen bij bepaalde airliners krijgen voorrang .

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”