Beste,
ik ben net terug van een lange reis. Ik had deze reis in december 2012 geboekt bij een reisbureau, omdat ik ter plaatse nogal wat binnenlandse vluchten moest doen. Bij het vertrek bleek echter dat ik en mijn vriendin niet naast elkaar zaten op zowel ons vliegtuig vanuit Brussel als op onze connectievlucht. Hierdoor waren we de eerste dag van onze vakantie meteen de hele dag gescheiden. Op de luchthaven zelf begrepen ze niet dat ons reisbureau ons niet naast elkaar had gezet, zeker gezien het tijdstip van onze boekingen.
Hierop heb ik meteen het reisbureau telefonisch verwittigd en mijn beklag gedaan. Daarop heb ik 10 dagen later (de dag van de volgende vlucht) een e-mail terug gekregen dat ik dit voor de volgende vluchten telkens maar ter plaatse zelf moest regelen via internet 24u voor afreis van de volgende vlucht. Door deze werkwijze heb ik telkens mijn dag moeten indelen om op dat tijdstip op een plaats met internetverbinding te zijn, wat natuurlijk het reisgenot niet ten goede komt.
Dit is natuurlijk geen service en dit alles heeft mij ongeveer 1 dag vakantie gekost. Dit is 5% van onze totale reistijd, dus vroeg ik me af of ik dan ook 5% van het bedrag betaald aan het resibureau kan terugeisen. Weet iemand hier wat je rechten in dit geval zijn, want zelf vind ik er niet zoveel over terug?
Groeten