schade aan naakte eigendom

peterke
Topic Starter

schade aan naakte eigendom

#1 , 02 jul 2013 22:51

Hallo,

Vruchtgebruiker doet al jaren geen onderhoud aan woning waardoor schade is ontstaan. Zo is er schade aan het dak (water lekt binnen en daardoor schade aan binnenmuren) maar deze schade is reeds aan het optreden van voor ik wist dat ik naakte eigenaar was. Normaal valt het vervangen van daken onder structureel onderhoud en zodoende voor naakte eigenaar maar gezien dit al versleten was van voor de periode dat ik wist dat ik naakte eigendom had, weet ik niet of dit onder de term " schade door verzuim aan onderhoud" valt en dit ten laste kan worden gelegd aan de vruchtgebruiker.
Deze zaak is voorgelegd geweest bij de vrederechtbank en daar is de vruchtgebruiker op zijn plichten gewezen als vruchtgebruiker zijnde. Over de details van de schade is niet gesproken maar mocht deze laten vastellen.

Ik dien te weten hoeveel de schade bedraagt, de "ouderdom" van de schade en of deze schade al dan niet ontstaan is door verzuim van onderhoud. Ik dien dit te laten doen door een erkend iemand en wens dit ook te laten vastleggen op papier.

Is een aannemer hiervoor gemachtigd of dient dit te gebeuren door een expert?

Graag een seintje aub.

Mvg,

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding