huurcontract opzeggen // andere huurders zoeken

ThinkPink12
Topic Starter

huurcontract opzeggen // andere huurders zoeken

#1 , 02 jul 2013 08:03

Hoi iedereen,

mijn partner en ik huren een huis (zitten er nu ongeveer een jaar in) en zouden door omstandigheden (mijn vriend zijn dochter start binnenkort met school en de afstand zou te lang zijn momenteel) moeten verhuizen. We hebben een nieuwe huurwoonst op het oog.

We zitten vast aan een 3/6/9 contract. Omdat we alle centen goed kunnen gebruiken zouden we natuurlijk willen maken dat we onze borg niet kwijtspelen.

Als we andere huurders vinden voor het huis tegen het moment dat wij zouden vertrekken, zijn we onze borg dan ook kwijt?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 jul 2013 08:13

Dat kan u zo onderhandelen met de verhuurder, zet het dan wel op papier. Hij is hier echter niet toe verplicht.

sloeberken

#3 , 02 jul 2013 10:19

Is het huurcontract geregistreed.. Zo ja dan enkel zoals Vandenbos zegt. Zo niet dan kun je opzeggen zoals je wil zonder schadevergoeding.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jul 2013 11:58

Eens lezen:
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”