aanvullende uitkering?

kath76
Topic Starter

aanvullende uitkering?

#1 , 29 jun 2013 18:14

Ik ben een alleenstaande moeder met zoontje van een jaar. Momenteel woon ik bij mijn ouders maar vanaf september heb ik part-time job. Ik zal ook in afstandsonderwijs een erkend diploma lerarenopleiding volgen. Ik ga alleen wonen met mijn zoontje in een groot huurhuis dat ik deel met andere vrienden (allen full-time werkend).
Ik zit nu nog in beroepsinschakelingstijd aangezien ik in het buitenland gewoond heb en hier nooit ingeschreven heb gestaan (rva keurde aanvraag af voor opname van wat ik in het buitenland deed).
Nu is mijn vraag : heb ik van de rva recht op een aanvullende uitkering op mijn part-time loon om aan een bestaansminimum te komen?
bedankt voor uw antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 jun 2013 23:13

je zegt dat je alleen gaat wonen, maar als je een gewoon huurhuis deelt met vrienden, zal je beschouwd worden als samenwonend (logisch ook, je deelt immers de kosten van de huur van die woning).

Als je nooit voltijds gewerkt hebt, zal je nooit bijpassing van uitkeringen kunnen krijgen op basis van een voltijdse werkloosheidsuitkering (dus bijpassing voor halve werkloosheid).

Enige optie is voor jou het OCMW, maar dat zal o.a. afhangen van je leeftijd.

kath76
Topic Starter

#3 , 05 jul 2013 22:07

Bedankt voor uw antwoord
ik ben 27...

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”