Wat moet ik doen ? Ingebrekestelling ?

snooze
Topic Starter

Wat moet ik doen ? Ingebrekestelling ?

#1 , 26 jun 2013 13:17

Beste forumleden,

ik ben in 2010 begonnen aan een piloten opleiding, men kan dit geïntegreerd of modulair doen. Ik was geïntegreerd begonnen,
men heeft 3 jaar de tijd om de opleiding af te ronde, dit is me niet gelukt met als gevolg dat ik in maart 2013 de opleiding modulair
verder heb gezet.

Zoals jullie misschien wel weten spreek ik hier over een zeer dure opleiding (80 000 €), in het geïntegreerde traject moet de student op voorhand grote schijven betalen,
in het modulair traject betaal je per module of per gevloge vlieguur.

Voor dit grote bedrag bestaan er leningen (kredietopening), deze lening ben ik samen met mijn moeder aangegaan. Tot ik overstapte van geïntegreerd naar modulair was mijn volledige
opleiding betaald aan de school. Aangezien ik op de lening grote bedragen intrest moet betalen had ik de school in maart '13 gevraagd om het niet opgevlogen bedrag terug te storten
en de opleiding verder te betalen per gevlogen vlieguur. Zodus dat de intrest op de kredietopening daalt. De school ging hiermee akkoord, om het verhaal kort te maken, we zijn nu 4 maanden verder en ik heb nog altijd geen cent gezien.
Sinds 2 weken geleden heb ik eindelijk een creditnota ontvangen, het gaat hier om een bedrag van rond de 20 000 € .

De CEO van het school wist me te zeggen dat ze een slechte winter hebben gehad en de school weinig inkomsten heeft en wil het bedrag terug betalen met schijven van 2000 € per maand.
De eerste schijf zou vorige week vrijdag op de rekening staan, dit is niet het geval en nu begint het geduld op te raken. Daarbij mist de 2000 € per maand ook het doel de intrest zo laag mogelijk te houden.

Dus nu de vraag, kan ik iets doen ? Zo ja, wat ?

MVG een student piloot

PS. In alle waarschijnlijkheid verlaat ik ook deze school, daar ze me niet enkel op financieel vlak aan het lijntje houden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mblb1

#2 , 27 jun 2013 14:45

Aangetekende brief sturen waarin je hen meedeelt dat je vastgesteld hebt dat het geld niet op de overeengekomen datum niet werd gestort en je hen nu in gebreke stelt. Wijs hen erop dat de interesten beginnen lopen (en afhankelijk van wat je bent overeengekomen, kan je stellen dat je het bedrag ineens volledig terugeist vermits er sprake is van een verrijking zonder oorzaak)

Valeriaan

#3 , 19 jul 2013 21:35

wat staat er in de overeenkomst die je getekend hebt?
als daar niets over vermeld staat vrees ik dat je verdere stappen zal moeten ondernemen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”