Vier dagen geleden ontving ik een mail van bedrijf X betreffende een aanbieding bij het bestellen van een product.
Ik ging dus naar de website van bedrijf X en plaatste de aankoop en, ervan uitgaande dat de korting werd toegepast, betaalde ik meteen. De volgende dag zit ik terug op hun website om een 2de aankoop te bekijken en merk een groot verschil in prijs. Als ik deze offerte vergeleek met mijn reeds betaalde factuur is het duidelijk dat mij de aangeboden korting niet werd toegestaan. (de producten die ik aankocht zijn de producten die in de aanbieding stonden vermeld én de aanbieding was geldig op moment van aankoop).
Ik heb het bedrijf gecontacteerd en dit was hun antwoord:
"Ik heb uw bestelling bekeken. Er is inderdaag geen korting toegepast op de prijzen. De reden hiervoor zal zijn, dat er geen korting is geactiveerd voordat de bestelling werd voltooid.
Wanneer een bestelling reeds is geplaatst kunnen wij helaas niet met terugwerkende kracht een aanbieding hierop plaatsen.
Mocht in de toekomst de aanbieding wederom niet naar voren komen in uw winkelwagentje, verzekert u zich er dan van dat u op onze website bent gekomen via de actielink."
Echter, nergens in hun aanbieding mail staat: KLIK OP DEZE LINK OM DE KORTING TE VERKRIJGEN. Nergens in de mail (ook niet in de kleine lettertjes) werd duidelijk gemaakt dat je op die afbeelding moest klikken (of dat je naar een bepaalde site moet surfen) eer de korting werd toegepast. Alsook tussen de algemene voorwaarden op hun site staat niets over kortingen, enkel over de duur en dat zij het recht hebben de aanbieding op elk moment te wijzigen (uit hun mail blijkt ook dat zij dit niet hebben gedaan).
Nu heb ik wat gegoogled over de wet op prijsverminderingen en online aankopen:
Kan dit opgevat worden als dubbelzinnige prijsaanduiding/misleiding?
Of weet iemand hier verdere raad mee?
Alvast dank bij voorbaat!