#7 , 05 dec 2007 00:45
Waarom zo vlug de politie bellen?
Dat is niet goed voor de verstandhouding,hoor!
Hou er rekening mee dat je deze situatie nog heel lang moet toepassen!
Het beste lijkt me om 1) Inderdaad kleren mee te geven voor verschillende doeleinden ( bezoekjes én speelkleren)
2) Een tolerantiemarge te hanteren. Dat wil zeggen dat je hem wat speelruimte geeft in het terugbrengen van de kinderen.B.v.Zeggen dat je akoord bent als hij iets later is met het terugbrengen,maar spreek af dat hij dat even laat weten via een smsje, of op voorhand.
3) Probeer niet zoveel te controleren, daar geraak jij niet alleen van gefrustreerd,maar ook je ex en heel zijn entourage! Wat dan op zijn beurt ook niet goed is voor jullie kinderen!(Jij geeft hem toch ook niet een volledige planning van de weken dat ze bij jou zijn,hé? Moet je eens voorstellen hoe jij je zou voelen als hij je elke dag vraagt wat je gaat doen en jouw familie opbelt?
Mijn zoon zouden ze na een Sinterklaasfeestje bij zijn grootouders om 19u.terugbrengen.
Om 21.30u. was hij pas terug. Ik ga dan niet de politie opbellen,wacht "geduldig"(ahum) tot hij terug is en vraag hem of het goed geweest is.Uit jarenlange ervaring(spijtig genoeg) weet ik dat dat regelmatig uitloopt, dus ik maak me er dan ook niet meer zo druk in en geef mijn ex er ook niet voor naar z'n voeten.Politie heb ik nog nooit gebeld.Waarom niet? Omdat mijn ex mijn zoon nooit zou ontvoeren. Moest ik daar schrik voor hebben dan zou ik wel bellen. Voor de rest: Politiewerk bestaat uit veel meer dan gefrustreerde exen hun beklag te aanhoren voor een 'uureke' te laat komen.
Pas op, ik ben ook een grote controlefreak , maar ik wel geleerd dat ik sommige dingen moet loslaten.Ik ben immers niet meer getrouwd met mijn ex.Al ben ik natuurlijk ook niet perfect en heb dus ook mijn fouten,zenne.(Anders zat ik niet op dit forum natuurlijk).
Veel succes!
Prinsesje