Uitkeringsgerechtigd?

PatrickVDB
Topic Starter

Uitkeringsgerechtigd?

#1 , 17 jun 2013 11:06

Hallo allen,

Ik ben vorig jaar in juni afgestudeerd. In augustus aan de slag gegaan bij mijn huidige werkgever onder een interimcontract van 14 dagen. In september met een tijdelijk contract aan de slag gegaan dat normaal gezien tot eind juni loopt. In totaal werkte ik 215 dagen + de 14 onder interimcontract: 229 dagen.

Daarnaast werk ik nog met een bediendencontract van 8u in het weekend bij een supermarkt, een baan die nog meegaat uit mijn studententijd. In totaal heb ik de voorbije 18 maanden daar 84 dagen gewerkt.

229+84=313

Ik moet de voorbije 18 maanden 312 dagen gewerkt hebben om uitkeringsgerechtigd te zijn. Volgens mijn berekening ben ik dat vanaf 30 juni. Klopt dit?

Ik heb nog 13 niet opgenomen vakantiedagen en 3 recupdagen staan. Worden die achteraf bij die 313 geteld, of geldt dit niet?
Tellen ziektedagen (een vijftal in totaal) mee als ik hier een doktersattest voor had?
Tellen eerder opgenomen vakantie/recup/feestdagen mee of wordt hier geen rekening mee gehouden?

Hoe zit het met de wachttijd als schoolverlater/werkzoekende? Heeft dit invloed op het recht tot uitkering?

Bedankt voor de hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 17 jun 2013 14:52

[quote="PatrickVDB" ]

Daarnaast werk ik nog met een bediendencontract van 8u in het weekend bij een supermarkt, een baan die nog meegaat uit mijn studententijd.

Ik moet de voorbije 18 maanden 312 dagen gewerkt hebben om uitkeringsgerechtigd te zijn. Volgens mijn berekening ben ik dat vanaf 30 juni. Klopt dit?
[/quote]
Je hebt dus werk, zij het voor slechts 8 uur. Is er geen uitbreiding mogelijk? Werk is werk, werklozensteun is steun en steun is een absolute noodoplossing.
Laatst gewijzigd door Oude Belg op 17 jun 2013 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jun 2013 15:02

Jij wacht dus vol ongeduld op de dag dat je kan gaan stempelen?

Reclame

patjebrussel

#4 , 17 jun 2013 22:04

Jij wacht dus vol ongeduld op de dag dat je kan gaan stempelen?
De OP stelt een vraag en wenst een antwoord. Is dat echt te moeilijk voor jou ?? Moet jij echt op alles wat los en vast zit reageren ?

dobbel

#5 , 21 jun 2013 11:15

beste

er wordt maar een maximum van 78 dagen per kwartaal geteld voor de berekening van uw aantal dagen. Dus als u bv voor in totaal 90 dagen heeft gewerkt in een kwartaal ( wel in de 6 dagen week te verstaan) wordt dit beperkt tot 78 dagen.

als u nog recht heeft op betaald wettelijk verlof en u neemt deze op na uw tewerkstelling worden deze dagen er inderdaad bijgeteld.

i.v.m. uw recupdagen zouden ze u ook weer moeten uitbetalen en tellen deze natuurlijk ook mee voor de berekening van uw aantal dagen.

grtz,

Terug naar “Werkloosheid”