VOF en werkloosheidsuitkering

jochenlen
Topic Starter

VOF en werkloosheidsuitkering

#1 , 16 jun 2013 14:19

Beste,

Sinds 1,5 maand ben ik ontslagen (Economische reden) door mijn toenmalige werkgever.
Ik ben ondertussen op gesprek geweest bij de RVA omdat ik wist dat ik als zaakvoerder geen recht heb op een uitkering.

Nu heb ik nog even uitstel gekregen om mijn statuten te laten veranderen zodat de zaak toch kan blijven bestaan en toch recht heb op een uitkering.
Dit gaat maar voor een paar maanden nog zijn omdat er in de nabije toekomst een nieuwe job in het verschiet zit.

Naar welke vorm zou ik moeten gaan om toch een uitkering voor die maanden te kunnen krijgen?

Alvast bedankt voor het lezen!

Met vriendelijke groet
Jochen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jun 2013 15:22

Ontslag geven als zaakvoerder, en iemand anders aanstellen als zaakvoerder, je aandelen mag je behouden.

Dit is het simpelste, andere vennootschapsvormen is juist het zelfde.

Had je geen vennootschap gehad en je zaak op persoonlijke naam als bijverdienste deed , dan was het wel in orde geweest, daar is nu natuurlijk te laat voor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”