Mijn vader is, samen met mijn broer en diens echtgenote, gezamenlijk huurder van een woning. Het huurcontract staat dus op 3 personen. Mijn vader betaalde maandelijks zijn deel van de huur aan mijn broer die dat op zijn beurt dan doorstortte naar de eigenaar. Door familiale problemen heeft mijn vader op een bepaald moment besloten om toch maar alleen te gaan wonen. Blijkt nu achteraf dat mijn broer het niet zou nauw heeft genomen met de betaling van de huur en dat er bijgevolg een huurachterstand was van enkele maanden. Het gevolg kan u al raden, mijn vader wordt samen met mijn broer gedagvaard voor de vrederechter om de uit huiszetting te vorderen. Blijkt eveneens dat, indien mijn broer niet bij machte zou zijn om de achterstallige huur te betalen, mijn vader hiervoor volledig aansprakelijk kan gesteld worden. Ter informatie, het huurcontract vervalt in juli 2014. Wij namen reeds contact op met de advocaat van de huurder maar deze is blijkbaar niet bereid om een regeling te treffen.
Iemand advies, suggestie, raad...... Hoe kan mijn vader zijn deel in het huurcontract opzeggen?