#1 , 12 jun 2013 12:59
Hallo allemaal,
Vorige vrijdag (7/06) zijn de aannemers begonnen met het plaatsen van mijn Betafence omheining. De werken moesten maandag gedaan zijn, maar doordat ze niet doorwerkten is daar een dag bijgekomen. Aangezien ik die dag moest werken, heb ik hen gezegd dat als er problemen of vragen zijn ze mij altijd mogen bellen. Toen ik in de namiddag terugkwam, was er iets verschikkelijk gebeurd...
Onze tuin is niet waterpas; aan 1 zijde ligt de grond ongeveer 20 cm hoger dan aan de andere kant aangezien ons huis op een lichte helling staat. Ze hebben zonder mij te contacteren een lange put van 20 cm diep langs 1 kant uitgegraven om de draad erin te plaatsen, omdat het 'waterpas' moest staan. De draad staat nu degelijk 20 cm onder de grond. De grond die ze uitgegraven hebben, hebben ze op de openbare weg gegooit, alles is vuil en een deel hebben ze zelfs bij mijn buren gegooit. Wij moeten dit volgens hen zelf opruimen, maar dat is nooit afgesproken geweest, omdat ze noooit gezegd hebben dat ze gingen graven... Ook hebben ze de wortels van mijn boom kapot gemaakt...
De werknemer had zijn baas gebeld om dit probleem te bespreken, maar de baas zei dat ze hun materiaal moesten nemen en vertrekken, dat het al langer heeft geduurd dan verwacht en dat hij het beu is.
's Avonds heb ik dan een mailtje gestuurd om te vragen of ze dus vandaag alles komen afmaken, maar ik kreeg het volgende als antwoord:
Beste,
Het is toch normaal dat wij de werken stil leggen, wij zijn nu reeds drie dagen bezig en nog steeds staat het geld niet op onze rekening zoals vermeld in de offerte, 100% bij aanvang van de werken , zie offerte.
Alle bijkomende uitgevoerde werken moeten ook nog gerekend worden, jullie zijn niet van jullie woord,en nu dat de werken bijna gedaan zijn zoeken jullie iets om niet moeten te betalen , wij hebben reeds de politie ter plaatse geroepen voor een vaststelling met de buurvrouw als getuige.
ALLES IS PERFECT AFGEWERKT OP WATERPAS.
JIJ GING DE BOMEN SNOEIEN? EN JIJ MOET ZORGEN VOOR DE AFVOER VAN DE GROND EN STENEN DIT IS NIET IN ONZE OFFERTE OPGENOMEN.
WIJ HEBBEN REEDS HET DOSSIER DEZE AVOND AAN ONZE ADVOCAAT GEGEVEN VOOR VERDERE AFHANDELING, ALLE HIERUIT VOORTVLOEIENDE KOSTEN ZULLEN LASTENS JULLIE VERHAALD WORDEN
Ik ben volledig geshockeerd, want hij heeft mij gevraagd om contant te betalen op het einde van de werken!
Aangezien ik mijn twijfels had ivm de plaatsing heb ik de officiele dealer gecontacteerd. Dit is hun reactie op de foto's van de werken:
Het is een echte ramp wat ze daar bij jullie geplaatst hebben!!!!
De draad is totaal niet opgespannen, de verbinding op de hoekpaal is compleet fout, ik zie nergens (horizontaal) spandraden en spanners hangen. Je kan eventueel de draad bovenaan recht houden door deze onderaan in de grond in te graven, maar wij volgen meestal het grondniveau en gebruiken dan waar nodig een extra hoekpaal. Ze hebben gewoon jullie materiaal geruïneerd!!!
Ze zijn jullie echt iets op de mouw aan het spelden, wie is deze aannemer als ik vragen mag, want het is duidelijk dat deze mensen nog nooit draad geplaatst hebben???
Jullie moeten schadevergoeding vragen, want dit is op zijn zachts gezegd onvoorstelbaar, schandalig!
Het is duidelijk dat ze hun werk fout uitgevoerd hebben, maar ik zit nu wel met een fout geplaatste omheining, onzetend vuile omgeving, aannemers die verwachten dat ik het werk + kosten advocaat ga betalen. Ik begrijp helemaal niet wat ik nu moet doen, kan ik iemand mij helpen aub?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten