Hotel verhoogt prijs na boeking

LeslyD
Topic Starter
Berichten: 2

Hotel verhoogt prijs na boeking

#1 , 10 jun 2013 21:35

Op 28/4 heb ik online een hotel geboekt voor 2 nachten (29/6 tot 1/7), €50pp. 2 personen dus komt uit op €100. Onmiddellijk kreeg ik een e-mail met alle details, hier stond in dat ik nog moest wachten op een bevestigingsemail van het hotel zelf. Aangezien ik deze nog niet gekregen had, heb ik op 17/5 naar het hotel gebeld. De man aan de telefoon verzekerde mij dat alles in orde was: 2 nachten voor 2 personen, €100 bij aankomst te betalen.

Vandaag (10/6) krijg ik onderstaande e-mail:
U kan op deze datum wegens overboekingen enkel een kamer voor twee dagen aan totaalprijs 125 euro boeken.
Indien U deze wil hebben, dient U uiterst dringend formeel te bevestigen alsook een voorschot te laten geworden.
Het hele hotel is voor het overige uitverkocht.

Volgens mij kan het toch niet dat op minder dan 3 weken opeens de prijs verhoogd? De boeking was al geruime tijd geplaatst en ik had telefonische bevestiging. Moet ik hier op in gaan?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2013 14:25

Indien u die telefonische bevestiging kan bewijzen, staat u sterk.

In uw plaats zou ik telefonisch contact opnemen en hen melden dan men u telefonisch bevestigd heeft dat alles in orde was, maar u achteraf een mail krijgt met de verhoogde prijs. Meld hen dat u van hen verwacht dat ze zich aan mondelinge afspraken houden en u de kamer voor 100€ ipv 125€ wenst te boeken. Als ze een héél klein beetje commerciëel ingesteld zijn, laten ze u die kamer voor 100€. Voor 25€ negatieve reclame riskeren, is voor een hotel meestal geen optie...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 11 jun 2013 15:00

Zeg ook dat u regelmatig reviews post op tripadvisor, en een commerciële geste zeker zal vermelden.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jun 2013 09:32

Zeg ook dat u regelmatig reviews post op tripadvisor, en een commerciële geste zeker zal vermelden.
Opletten dat je niet het tegenovergestelde effect bereikt hiermee. Sommige hotels zijn "groot" genoeg dat ze zich van tripadvisor niet te veel moeten aantrekken. Als uw vraag om een commerciële geste te veel op "chantage" of een bedreiging gaat lijken, kan men zich wel eens tegen u keren en kan je naar iedere commerciële geste fluiten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeslyD
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 14 jun 2013 11:27

Ik heb telefonisch contact gehad met het hotel. De eigenaar heeft onlangs besloten om de prijzen te verhogen. De man begreep dat ik hier niet echt mee ben opgezet en gaat zich houden aan de oorspronkelijke boeking.

Bedankt voor de reacties.

Terug naar “Consumenten Koop”