Vankantieverblijf

fabian1
Topic Starter

Vankantieverblijf

#1 , 11 jun 2013 22:33

Hoi,

Ik ben sinds 4 jaar gescheiden ( co-ouderschap) en sindsdien nog nooit op vakantie geweest met de kinderen. Nu ik aan de mama had gevraagd om de kidz-id mee te geven van de kinderen wil ze ook weten waar we heen gaan want volgens haar ben ik wettelijk verplicht dit te melden. De kinderen staan wel bij haar als hoofdverblijfplaats. De vorige jaren als zij met de kids op vakantie is geweest heeft ze mij dit ook nooit laten weten.

Weet iemand meer hiervan??

Alvast bedankt
groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 11 jun 2013 23:44

Tenzij u naar het buitenland gaat, hoeft u dit niet te melden.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jun 2013 09:55

Tenzij u naar het buitenland gaat, hoeft u dit niet te melden.
Als je niet naar het buitenland gaat, heb je in principe ook de Kidz-ID niet nodig. Dus ik vermoed dat hij wel naar het buitenland gaat.

Aan de topic starter: waarom mag uw ex niet weten waar jullie naartoe gaan? Is dit staatsgeheim? Je ex heeft in het verleden misschien niet gemeld waar zij naartoe ging, maar heb je het haar ook gevraagd?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus

#4 , 12 jun 2013 13:19

En Sis kaart niet vergeten
http://www.juridischforum.be/forum/view ... teitskaart" onclick="window.open(this.href);return false;

fabian1
Topic Starter

#5 , 12 jun 2013 18:16

beste Tom, moest je eens weten wat ze allemaal al uitgespookt heeft je zou voor minder wantrouwig zijn. Zij "mag" alles en wil alles weten maar ik mag alleen de rekeningen betalen..... maar zo zal ieder zijn verhaal hebben.

alvast bedankt voor de info allemaal

Franciscus

#6 , 12 jun 2013 18:25

Mogelijk reageert u dan niet gepast op haar wijze van handelen.
Enkel rekeningen betalen..... dat is in nogal wat gevallen enkel indien er eerst overleg is geweest EN de rekeningen worden voorgelegd.

Hier zijn verschillende voorbeelden op de site van het niet meegeven van de officiële documenten.
Rechters zijn daar 'not amused' over maar u moet het correct spelen.

fabian1
Topic Starter

#7 , 13 jun 2013 18:28

Ik heb ondertussen wel al geleerd om eerst te denken en dan pas te handelen en dus niet impulsief te reageren, vandaar gewoon even deze manier van informeren.

Grtz

Gebruiker21

#8 , 14 jun 2013 13:11

Hebt u een zinnige reden waarom u aan uw ex NIET wil melden waar u met de kinderen naartoe gaat? ("Zij heeft dat vroeger ook niet verteld" is geen zinnige, maar een emotionele reden.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”