Huurder zegt zelf wanneer hij zal betalen!

prado
Topic Starter

Huurder zegt zelf wanneer hij zal betalen!

#1 , 08 jun 2013 20:51

Het spelletje is al een paar jaar bezig . Meneer komt altijd met een uitleg af van, ik zal een beetje later betalen want ....dit of dat....

In het begin was het een maand te laat .Nu laat hij het uitlopen tot 3 maand.
Al verschillende keren een aangetekende zending gedaan, hij trekt er zich niets van aan.

Nu heb ik hem nogmaals laten weten dat hij tenlaatste tegen maandag alles moet in orde brengen.
Wat kan ik nog meer doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 09 jun 2013 00:01

Hem middels een verzoekschrift art 1344bis voor de rechtbank dagen. Heb zelf zo een persoon die het over twee weken allemaal mag gaan uitleggen.

prado
Topic Starter

#3 , 09 jun 2013 15:47

En wat is het kostenplaatje ongeveer?

Reclame

sloeberken

#4 , 09 jun 2013 22:50

Dat kost tussen de 35 en 40€.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Turaki

#5 , 09 jun 2013 22:52

Dewelke u ook kan opnemen in uw eisenbundel, zodat uw huurder dit mag terugbetalen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 jun 2013 23:28

Het nogmaals laten weten is toch gebeurd via een AS?
Ook de kosten van de AS en de gewone brief terugvragen.
Tevens in de AS en de gewone brief vermelden dat bij laattijdige betaling de gerechtelijke intrest van toepassing zal zijn ... gezien de AS een ingebrekestelling is.
U zegt uiteraard in uw Aangetekend Schrijven dat het een ingebrekestelling is.
Dat binnen de X dagen de achterstand moet ingelopen zijn EN de lopende maand betaald.

prado
Topic Starter

#7 , 10 jun 2013 07:50

Dank je voor de info.

Nu ben ik het gewoon nog maar eens gaan zeggen.
Ik wil hem iedere keer de kans nog geven het in orde te brengen.
Bijna iedere keer zeg ik het 3 keer, en daarna een aangetekend schrijven.
Het is zelfs al geweest dat hij de aangetekende brief niet ging afhalen, zijn uitleg"" ik heb het al gekregen met de gewone post,heb geen tijd om het te gaan halen"
Moet je weten dat hij nog mijn buur is!

Is het soms mogenlijk dat er iemand een voorbeeld briefje kan opmaken.

Waarvoor dank.

Turaki

#8 , 10 jun 2013 08:07

Het is zelfs al geweest dat hij de aangetekende brief niet ging afhalen, zijn uitleg"" ik heb het al gekregen met de gewone post,heb geen tijd om het te gaan halen"
Maakt niet uit, de ontvanger van een AS wordt geacht de inhoud te kennen vanaf de 1e aanbieding door de postbode. Ongeopend bewaren, en meenemen naar de rechtbank.

prado
Topic Starter

#9 , 10 jun 2013 14:14

Je moet toch van niets meer verschieten.
De huurder komt zelf zeggen dat hij geen geld heeft om te betalen!
Wat nu?

Turaki

#10 , 10 jun 2013 14:24

Voor de rechtbank, en uitzetten. En dan een nieuwe huurder zoeken.

eylis

#11 , 10 jun 2013 14:27

Heb je een garage of leeg lokaal beschikbaar aan je pand?
Ga eens vriendelijk met je huurder praten en zeg hem dat je begrip hebt voor zijn situatie.
Dat dit echt heel vervelend moet zijn voor hem dat hij geen geld heeft om te betalen... Vraag hem of hij samen met jou een oplossing wil zoeken. Vertel hem dat je dus een voorstel hebt, want dat je wel begrijpt dat als hij nu géén geld heeft, hij er later ook geen zal hebben. en als hij er wel zal hebben, toch zeker geen om de huur van de vorige maanden ook nog te betalen.
Daar zal de huurder mee instemmen.
Vertel hem dat hij voorlopig én gratis met zijn spullen in de (nieuwe) ruimte mag verblijven tot hij een andere woonst heeft gevonden.
Laat hem ook weten dat je nu je woning moet verhuren aan een andere huurder, want als jij je huurinkomsten niet hebt, je in financiele problemen komt en dus de deuren en ramen moet verkopen van je pand om uit de schulden te blijven.
Dus ofwel naar de garage, ofwel worden de vensters en deuren verkocht; Wat kiest hij?

prado
Topic Starter

#12 , 10 jun 2013 14:46

Dat is een goeie! Er staat een berging in de tuin , ik zal dat voorstellen......We kunnen er wel eens met lachen maar met die persoon valt echt niet te spreken.
Niet in de slechte zin, hij zegt zelf gaat er maar verder in "ik heb het niet". ""Ik weet dat ik in fout ben".
Hij heeft een eigen zaak .

Het huurcontract is niet geregistreerd, nog doen of beter niet?

Turaki

#13 , 10 jun 2013 14:52

Het huurcontract is niet geregistreerd, nog doen of beter niet?
Niet-geregistreerd geeft de huurder de kans om sneller te vertrekken op eigen initiatief (als u hem zover krijgt). Misschien beter van niet, dus.

Lightning

#14 , 10 jun 2013 14:54

Dat is een goeie! Er staat een berging in de tuin , ik zal dat voorstellen......
Maak er korte metten mee...
...de creatieve oplossing van eylis is zowat de slechtste die U kan kiezen.

eylis

#15 , 10 jun 2013 14:57

Hij heeft een eigen zaak????
Awel dan stel je voor dat hij in zijn winkeltje/magazijn gaat wonen.
Nu samen afspreken wanneer hij er uit trekt en dat samen op papier zetten.
en hélp hem actief te verhuizen.
en dan aanvatten voor het vredegerecht om je 3 maanden achterstallige te recuperen.
Tenzij je vriendelijke wanbetaler bereid is de waarborg hiervoor op te offeren? zo ja: samen op papier zetten.

Ps: lightning, goed lezen...:voorstellen: dat is in gezamelijk overleg met de huurder. dus als hij er mee instemt is het een eigen KEUZE van de kerel :-)

Terug naar “Huren”