betalen voor een onafgewerkte omheining

peterdauchy
Topic Starter

betalen voor een onafgewerkte omheining

#1 , 03 jun 2013 19:18

hallo,

Enige tij geleden is iemand bij ons een 3d omheining komen plaatsen.
We waren niet volledig akkoord met de gedane werken en hebben dit ook gemeld.
Er was oa schade aan de palen, betonplaten zaten te hoog, paal staat scheef, net is nog niet volledig vastgezet...
Hij heeft al een paar dingen opgelost maar sinds 2 weken zie of hoor ik hem niet meer. Heb ondertussen wel al de factuur gekregen voor alles.
Ik zou moeten betalen deze week. Maar moet ik betalen voor iets dat niet afgewerkt en niet in orde is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2013 19:32

U dient direct de factuur te protesteren ( ik dacht zeker binnen de 8 dagen).
U betaalt eventueel wel het gedeelte dat niet betwist wordt.
U stelt tevens (indien over afwerking een akkoord is of een tijdsduur) de firma in gebreke en eist de correcte afwerking.

peterdauchy
Topic Starter

#3 , 03 jun 2013 20:14

en wat houd dat in, een factuur protesteren? Heb deze wel al 2 weken liggen, dus zal hiermee wel te laat zijn dan...

Reclame

Sirkii

#4 , 03 jun 2013 21:38

In mensentaal een aangetekende brief schrijven in de trant : "We hebben uw factuur van x€ ontvangen doch omdat de hieronder opgesomde punten door u nog moeten opgelost worden betalen we slechts y€ voor de correct opgeleverde werken. Zodra u de hieronder opgesomde gebreken opgelost heeft zullen we overgaan tot de betaling van het saldo van z€"

Laat het niet z'n beloop maar reageer aangetekend en betaal het niet-betwiste gedeelte.

Oude Belg

#5 , 05 jun 2013 07:13

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus

#6 , 05 jun 2013 19:06

https://www.sbb.be/Nederlands/Topmenu/S ... ctuur.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
maar ook

http://books.google.be/books?id=9z_N1qE ... er&f=false" onclick="window.open(this.href);return false;

peterdauchy
Topic Starter

#7 , 09 jun 2013 10:39

ik heb hem eindelijk nog eens aan de lijn gehad en heb hem gezegd dat ik nu pas de helft betaal en de andere helft wanneer alles in orde is en hij ging hiermee akkoord.
Dus hoe sneller hij het oplost, hoe sneller hij zijn geld zal hebben.

Franciscus

#8 , 10 jun 2013 22:08

Telefoongesprek minstens per mail bevestigen kwestie van bewijs te hebben van overeenkomst.

peterdauchy
Topic Starter

#9 , 16 jun 2013 20:08

Heb hem een mail gestuurd waarop staat dat ik hem de helft heb betaald zoals telefonisch afgesproken. Hij heeft hierop gereageerd en niets gezegd over het geld wat voor mij dus geld dat hij akkoord was en het weet. Ik hed de offerte ng eens bekeken en de poort was 1m75 op de offerte en degene die hij geplaatst heeft is 1m85 waardoor de betonplaat eronder lager komt en de grond dus begint weg te zakken. Heb hem in diezelfde mail ook gevraagd om het correcte poortje te plaatsen zoals op de offerte en hij antwoord dat hij het ongepast vind dat ik op zo'n manier een ander poortje probeer te verkrijgen. Ik ben toch in mijn recht als ik vraag om te doen wat er op de offerte staat?

Franciscus

#10 , 16 jun 2013 21:42

U verwijst hem naar de offerte.

peterdauchy
Topic Starter

#11 , 17 jul 2013 09:44

Ik heb ondertussen niets meer gehoord over deze. Heb hem nog een mail gestuurd om te weten wanneer hij zou komen en of hij nog zou komen. Heb hem gevraagd indien hij niet meer zou komen dat hij opo z'n minst iets laat weten zodat ik ook verder kan. Maar helaas geen antwoord. Is er iets dat ik dan kan doen? Want nu kan ik enkel wachten tot hij iets van zich laat horen...

Terug naar “Andere”