collectieve schuldbemiddeling en scheiden

Nice69
Topic Starter

collectieve schuldbemiddeling en scheiden

#1 , 03 jun 2013 22:31

Hallo wij zitten in collectieve van(12/2009)en onze relatie is stuk gelopen en zijn gehuwd van 03/1998 en hebben in 2008 huis gekocht samen met normaal contract, de reden van uit elkaar gaan is omdat zij vanaf de aankoop huis niet wil gaan werken en geen enkele vorm van inkomsten had tot nu ongeveer 6maanden geleden heeft zij 460euro stempelgeld. 1 van de reden waarom we in collectieve kwamen was mijn hersenbloeding op(01/09)en zij geen inkomen had.
De bemiddelaar kreeg mijn volledig loon -+1800euro en de laatste 6maanden haar stempelgeld ook, we krijgen iedere maand 600euro leefgeld. Zij heeft nu 5dagen geleden het huis verlaten en zit met een vriendin. We hebben afgesproken om eerst naar de schuldbemiddelaar te gaan en daar onze scheiding mee te delen en dan naar zijn advies te luisteren, ik heb echter maar 1 voorwaarden en dat is dat ik in huis mag blijven wonnen zolang mijn hond nog leeft nadien mag ze van mij het verkopen. Ik heb al die jaren de lening en al de rest zelf betaald met mijn loon en heb nog eens 800euro extra (zwart) per maand. Dus ergens vindt ik het een goede regeling wat betreft mijn hond want is toch een flinke som die ik al die jaren betaald heb.
Kan ik gedurende de duur van echtscheiding van haar dan verlangen dat ze de helft betaald aan de collectieve namelijk 900euro. Zij betaald geen huur nu met vriendin voor zolang dat mag duren die vriendschap. Als ik de wet moet geloven volgens mijn vrouw dan zal ik haar nog onderhoudsgeld moeten betalen.
Vraag ik mij toch af waar ik sta volgens de wet, is er iets wat ik kan eisen ??
dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2013 22:39

Wat nuttige sites:

http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... geling.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tussenstap.be/veel_gestelde_ ... g#item_185" onclick="window.open(this.href);return false;

en
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... scheiding/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... scheiding/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bsv-advocaten.be/pdf/echtsch ... geving.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Mommaerts

#3 , 05 jun 2013 23:32

Ik begrijp volledig dat het niet makkelijk is uit elkaar te gaan, ook ik heb dat meegemaakt. Maar een scheiding is nooit te wijten aan één van de twee partners, beiden hebben schuld aan de huwelijksproblemen.
Ja, ook ik zit in een CSR maar vindt het echt niet kunnen dat er een som, zwart zoals jij het noemt niet naar de SB gaat, dit soort van praktijken zorgt ervoor dat degene die het volgens 'het boekje' doen mee de rekening betalen van van oneerlijke schuldenaars!

Vergeet niet dat zowel jullie als ik verantwoordelijk zijn voor de schulden die we in het verleden gemaakt hebben.
Amateur filosoof en kluizenaar

Reclame

evgoeth

#4 , 06 jun 2013 13:10

En als er ook maar enige vorm van fraude wordt ontdekt door de SB (zwarte inkomsten e.d.), dan meldt die dat aan de rechter en is er geen sprake meer dan SB.
Dan kunnen ze allemaal komen kloppen voor hun geld, en wordt je huis openbaar verkocht.

Nice69
Topic Starter

#5 , 06 jun 2013 21:30

Hallo mijn vrouw heeft nu dus al 6dagen het huis verlaten en ze zit met vriendin nu, ik heb haar niet meer gezien en probeer met haar wat volgens mij het beste is samen eens te praten voor dat we naar SB gaan en daar inlichtingen gaan vragen. Elke keer dat ze zegt ik kom langs heeft ze tot nu niet na gekomen als ik sms doe duurt het soms 8u voor ze reageert als ik bel neemt ze niet op of na x aantal keren pas.
Kan dit allemaal zo maar ik probeer het beste te regelen maar zij is duidelijk iemand anders geworden onder invloed an vriendin.
Nu even over mijn zwart geld dat is drinkgeld wat ik van klanten krijg waar ik een goede band mee heb moet ik dan gewoon zeggen nee dank u. En wat betreft het wettelijke systeem als je dat echt moet volgen word diegene die het meest zijn best doet toch het meest benadeeld

Oude Belg

#6 , 06 jun 2013 22:32

[quote="Nice69"
Nu even over mijn zwart geld dat is drinkgeld wat ik van klanten krijg waar ik een goede band mee heb moet ik dan gewoon zeggen nee dank u. [/quote]
Natuurlijk niet. U moet het uiteraard wel aangeven als inkomsten, want dat is het toch?
En wat betreft het wettelijke systeem als je dat echt moet volgen word diegene die het meest zijn best doet toch het meest benadeeld
Dan ben ik een van de mensen die het meest benadeeld zijn. Veel loon- en weddetrekkenden kunnen niet frauderen. Maar zijn wij benadeeld of zijn belastingontduikers bevoordeeld? Twijfel, twijfel..... Alhoewel....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”