Wie betaalt de advocaat?

Nique
Topic Starter

Wie betaalt de advocaat?

#1 , 06 jun 2013 18:03

Geachte,

Wie betaalt de advocaatkosten na een dagvaarding op het vredegerecht? Elk zijn eigen advocaat of is alles voor de verliezende partij?

Nique

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 06 jun 2013 18:31

Elk zijn eigen advocaat en de verliezende de rechtsplegingsvergoeding (forfait op basis van de vordering)

archimedes

#3 , 10 jun 2013 12:26

voor wie is die rechtsplegingsvergoeding? Gaat die terug naar de winnende partij, of ook naar zijn advocaat?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jun 2013 12:33

Dient om het ereloon van uw advocaat te betalen en komt hen dan ook toe.

http://www.taxworld.be/taxworld/nieuwe- ... gType=2067" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Franciscus op 10 jun 2013 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

desertrose

#5 , 10 jun 2013 12:54

als je geen advocaat neemt, en je wint , krijg je dan eigenlijk ook een rechtsplegingsvergoeding?

archimedes

#7 , 11 jun 2013 12:54

@ Franciscus : wie bedoel je met "hen"?
komt het geld de advocaat toe of de opdrachtgever van de advocaat. Of dient dit misschien vooraf afgesproken te worden?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 jun 2013 13:04

Rechtspleging is bedoeld om het ereloon van de advocaat te betalen.
Hen te lezen als haar/hem.

jefke007

#9 , 15 jun 2013 07:47

Mijn eigen advocaat heeft zelfs de rechtspegingsvergoeding die hij op zijn derdenrekening van de fiscus ontving samen met de intresten en het bedrag van de gewonnen zaak aan mij doorgestort.
Een paar dagen later stuurde hij de 'factuur' van zijn maandelijkse voorschottenvergoeding naar mij

Denk dat dit een volledig correcte werkwijze is.
De rechtsplegingsvergoeding bedroeg helaas maar een fractie van zijn ereloon, men vond dat de zaak 'simpel' was.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”