Mensen verwijderen van privaat eigendom

eylis

Re: Mensen verwijderen van privaat eigendom

#16 , 05 jun 2013 09:18

is er een berm/afwateringsslootje rond het terrein?
nog belangrijke info: als jij met je (waak)hond AANGELIJND op het te bewaken privéterrein loopt en er komt een wandelaar met een NIET-aangelijnde hond op het terrein; en deze hond komt op jouw aangelijnde hond aangesprongen, waardoor de jouwe een snauw verkoopt aan de andere. Is de wandelaar tweemaal in fout. de wandelaar moet zijn hond aanlijnen (en als een goed huisvader bewaken dus) op de openbare weg.
en op privé-terrrein hoort hij niet eens te zijn (dat moet dan wel duidelijk aangegeven zijn met borden) en als hij daar dan toch per ongeluk op beland ook met een deugdelijk AANGELIJNDE hond.
alle emotionele voors en tegens ten spijt.
jij mag een rondgang doen met een aangelijnde hond. en jij kan verhinderen dat je hond op een andere hond aanspringt; Maar niet als de ander hond niet-aangelijnd is.
Dat is de dubbele fout van de "trespasser"...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#17 , 06 jun 2013 08:18

“Art.87 Met geldboete van een frank tot tien frank worden gestraft : 1° Zij die zonder wettige reden binnentreden in een besloten erf... 8° Zij die, zonder noodzaak en ondanks het verbod van de eigenaar, gebruik maken van een weg die aan een bijzondere persoon toebehoort.“(7 OKTOBER 1886. - Veldwetboek).

‘Ik heb toezicht over een onomheid terrein’ + blijkt het niet te gaan om het gebruik maken van een WEG.

Art.87 Veldwetboek,noch enige andere bepaling, is dan ook overtreden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#18 , 06 jun 2013 14:23

Eens opzoeken in een echt woordenboek helpt. Wikipedia is géén woordenboek, en daarbij, als ik één eurocent zou krijgen per fout in Wikipedia ben ik waarschijnlijk een der rijkste mensen ter wereld. Mensen zoals ik hechten belang aan een correct taalgebruik, dat weer wel.
Zeg vriend. Zoek zelf het woord "privaat" eens op in de Van Dale (of is dat geen echt woordenboek?). Is weldegelijk een bijwoord voor "particulier". Privaat op zich is geen zelfstandig naamwoord, maar kan wel voor een zelfstandig naamwoord gezet worden. "Privaat eigendom" of "Privaat terrein" is dus perfect OK.

In Van Dale staat trouwens ook duidelijk dat "privaat" als zelsfstandig naamwoord een oud synoniem is voor toilet. Kortweg: geen kat die het nog gebruikt om toilet aan te duiden.

Wend je voor taaldiscussies trouwens tot een forum dat daarvoor dient.
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 06 jun 2013 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

mava105

#19 , 06 jun 2013 15:09

Kan dat woord niet vinden in het woordenboek :lol:

Oude Belg

#20 , 06 jun 2013 15:19

[quote="TomVDJ" Zeg vriend. [/quote]

Geen beledigingen, alsjeblieft.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Vandebos

#21 , 06 jun 2013 16:08

Kuis, kuis.... en terug naar de kern van de vraag van TS...

Vandebos

de reden

#22 , 09 jun 2013 16:36

kijk eens in het regionaal politiereglement (via google , politiereglement en uw gemeente)-> verbod op betreden van privaat eigendom
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”