6 maanden effectief

jimmy B.
Topic Starter

6 maanden effectief

#1 , 29 nov 2007 13:37

Hey Ik heb gisteren 6 maanden effectief gekregen ma wat wilt da juist zeggen dat ik die volle 6 maanden moet gaan zitten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 29 nov 2007 17:58

Die kans is wel heel klein

Wel staat dat genoteerd en dat blijft je nog een tijdje achtervolgen
Men houd daar rekening mee, of anders gesteld bij de beoordeling van een volgend misdrijf weegt dat ook.

Geef toe dat het hypocriet is, een half jaar effectief krijgen en de effectieve uitvoering zal waarschijnlijk inhouden dat je niet eens moet gaan aanbieden bij de gevangenis.

RR

jimmy B.
Topic Starter

#3 , 29 nov 2007 19:10

Ok heel fel bedankt voor de informatie
vrijdag wordt beroep aangetekend en hopen op het beste.
Ik ben gestrafd omdat mijne pa een caferuzie had twee jaar geleden en ik en mijn broer er zijn tussen gekomen en nu zegt de rechter dat da bende vorming was.
Nu nog even 1 vraag mijn vader heeft 10 effectief gehad wa gaat daar dan van komen.
Alvast bedankt

Reclame

Beachcomber

#4 , 30 nov 2007 17:30

Straffen van minder dan 6m effectief worden in belgië zelden uitgevoerd. dat is jammer genoeg geen zekerheid, indien u tegen een kommaneuker botst heeft u het zitten.

10 maanden effectief zal waarschijnlijk wel moeten worden uitgezeten. De kans is echter heel groot (afhankelijk van vroegere antecedenten) dat uw vader vroegtijdig zal worden vrijgelaten, doch ook ditis afhankelijk van een aantal bijkomende factoren.

Wat heeft u gedaan om met z'n allen zo zwaar gestraf t te worden? Dit lijkt me erg veel voor een banale caféruzie...

jimmy B.
Topic Starter

#5 , 01 dec 2007 13:41

Ja voor het kort uitteleggen mijn ma en pa zijn ondertussen uiteen gegaan omdat zij een verkeerde schaats heeft begaan.
En in die cafe is de ruzie begonnen mijn broer en ik waren er toen nog niet toen de ruzie uit de hand liep heeft mijn moeder ons gebeld en komen halen zodat wij onze vader moesten gaan helpen we hebbe hem daar uitgehaald.Maar die mensen van de cafe hadden geen klacht ingediend maar omdat ik zo een lieve zus heb die ons alles doet voor het leven zuur te maken is zij en mijn ma blijven klachten indienen van slagen en verwondingen en stalking wat niet waar is en daarom is alles bijeen gebundeld en was die stomme cafe ruzie erbij we moeten ook geen schade vergoeding betalen en de cafe.
We hadden zo een moeilijke rechter die het bij de haren heeft getrokken wand de advocaat was zelf verschoten van uitspraak en wij ook aangezien we da niet hadden verwacht.

roderidder
Contacteer: Website

#6 , 02 dec 2007 15:02

Niet zelden komt men vrij na 1/3 van de straf

Ook houd men rekening met die 6 maanden of minder, dit wil zeggen dat 7 maanden wel eens 1 maans effectief zou kunnen betekenen. Effectief bedoel ik mee dat je daadwerkelijk van je vrijheid beroofd wordt.

Als je vader inderdaad in beroep 10 maanden krijgt zal hij vroeg of laat mogelijks wel een brief krijgen om zich te moeten aanmelden bij de gevangenis.

Zoals Beachcomber aanhaalt kan het wel zijn dat men toch beslist de straf uit te voeren.

RR

jaslene

#7 , 19 mei 2008 11:29

ik ben ondertussen in beroep gegaan en de rechter heeft mij een papier laten teken dat ik 3 jaar een vaste domiciel moet hebben en vast werk + een cursus woedebeheersing ma de zaak wordt 2/06 uitgesproken ma ik denk dan wel dat mijn 6 maanden weg valt omdat ik dat papier heb moeten tekenen ale laat ons hopen he en voor mijne pa weet ik niet wat de uitspraak gaat zijn.

klein-sandrake

#8 , 17 okt 2014 17:20

Ik zie dat het een paar jaar geleden is dat je deze vraag hebt gesteld. nu zit ik met net hetzelfde probleem. en veroordeeld tot 6 maand effectief voor het verdedigen van mijn eigen kind in een vechtparty. nu is mijn vraag of je nu in de cel moet ja of nee.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”