Naar aanleiding van een huurgeschil vorig jaar, werden wij in augustus 2012 gedagvaard door onze huisbaas.
Hierop zijn wij op zoek gegaan naar een advocaat omdat de eisende partij nogal wat vorderingen eiste en de griffier ons had aangeraden om een advocaat onder de arm te nemen.
Zo gezegd zo gedaan.
Omdat de huisbaas een heel ambetante kerel is, zijn wij niet tot een overeenkomst kunnen komen voor het uittredend plaatsbeschrijf.
Daarop heeft de vrederechter een expert aangesteld om een verslag op te maken.
Nu is het grote probleem dat onze advocaat ons nooit nergens van op de hoogte houdt . Ik moet voortdurend bellen en mailen om iets te weten te komen. Meestal neemt hij dan zelfs nog niet op en antwoorden op de mails doet hij ook niet.
Ik begrijp dat een "stomme" huurgeschil niet zo belangrijk is voor hem, maar dit is nu al bijna een jaar aan het aanslepen en de zaak is nu maar op de rol gebracht voor oktober 2013.
Intussen blijft ons huurwaarborg geblokkeert en blijven wij in het duister tasten .
Ik heb het gevoel dat we wel eens de zaak zouden kunnen verliezen omdat ons advocaat geen moeite wil doen.
Is dit een normale gang van zaken of is het aangeraden om een andere advocaat te gaan zoeken?