Hallo ik heb een vraag over de verkoop van mijn woning;
Ik ben een weduwnaar en heb een nieuwe relatie. Beide hebben we een eigen woning die wij graag willen verkopen om daarna gezamenlijk een appartement te kopen.
Ik heb mijn woning aangeboden bij een makelaar om deze voor mij te verkopen. Hiervoor moest ik een contract ondertekenen. Ik heb ook nog twee dochters die beiden in Nederland wonen. Zij hebben recht op moedersdeel maar ik heb het gebruiksrecht van de woning. De makelaar wist mij te vertellen dat beide dochters het contract ook moeten ondertekenen. En daar zit het probleem. Zij weigeren om dat contract te ondertekenen waardoor ik geremd wordt in de verkoop van mij woning. Een gesprek met hun hierover wordt meteen in de kiem gesmoord door te zeggen dat ik moet ophouden met het stellen van dit soort vragen. Een gesprek met een gezinstherapeut wordt ook door hun geweigerd.
Welke, eventuele juridische, mogelijkheden heb ik om toch mijn woning te kunnen verkopen en verder te gaan met mijn leven. Het is triest om het zover te laten komen maar ik zie op dit moment geen andere oplossing.
Alvast bedankt voor uw hulp/antwoord