Geen huurcontract

Beatse
Topic Starter

Geen huurcontract

#1 , 02 jun 2013 19:14

Beste mensen,

3 Jaar geleden kocht ik een huis op mijn naam, mits financiële hulp van mijn vader. Daarvan is een contract opgemaakt dat ik dit iedere maand netjes moet terugbetalen. Wat ook nooit voor problemen gezorgd heeft.
Nu het probleem ligt iets dieper. Na een jaar werd ik zwanger en kwam ik er alleen voor te staan. Mijn vader en zijn vriendin boden aan om bij mij in te wonen en enkele verbouwingswerken uit te voeren. Ik stemde hiermee in en er is niets op papier gezet van huurcontract.
Nu een jaar later zag ik het niet meer zitten om samen met hen te wonen en vroeg ik om mijn huis te verlaten, ze weigerden dit, waarna ik terug naar mijn ouderlijk huis ben komen wonen. Ze betalen al een jaar geen huur meer aangezien ik de auto onderling heb overgekocht (hier ook geen contract van)
Nu is het iets meer dan 9 maand later en weigeren ze nog altijd om weg te gaan, wat kan ik doen? Ik heb het al enkele keren beleefd gevraagd maar ze lachen het altijd weg. Ik wil geen problemen maar ze luisteren gewoonweg niet meer. Ik moet hier thuis nu OOK nog eens een toeslag betalen voor kost en inwoon.
Dit is echt te absurd voor woorden en de hele situatie maakt me gewoon machteloos.

Wat kan ik doen? Moet ik een advocaat inschakelen of kan het op een andere manier?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 02 jun 2013 20:17

De maandelijkse betaling die ze deden, hoe gebeurde dit? Stond er ergens een vermelding van "huur"?

Indien nergens vermelding van huur, is er sprake van bezetting ter bede. U stuurt dan een AS waarin u hen 1 maand geeft (te beginnen de eerstvolgende maand na ontvangst) om te vertrekken. Dat u bij weigering uitzetting zal vorderen voor de rechtbank op hun kosten. Maar wees dan wel heel zeker dat er nergens sprake is van huur.

Indien wel vermelding van huur, stuurt u hen een opzeg van 6 maand voor eigen bewoning (start ook 1e van maand na ontvangst).

Daarnaast kan u ook meteen een procedure voor uitzetting starten wegens wanbetaling (vergoeding of huur, naargelang de situatie).

Beatse
Topic Starter

#3 , 02 jun 2013 21:09

De maandelijkse betaling die ze deden, hoe gebeurde dit? Stond er ergens een vermelding van "huur"?

Indien nergens vermelding van huur, is er sprake van bezetting ter bede. U stuurt dan een AS waarin u hen 1 maand geeft (te beginnen de eerstvolgende maand na ontvangst) om te vertrekken. Dat u bij weigering uitzetting zal vorderen voor de rechtbank op hun kosten. Maar wees dan wel heel zeker dat er nergens sprake is van huur.

Indien wel vermelding van huur, stuurt u hen een opzeg van 6 maand voor eigen bewoning (start ook 1e van maand na ontvangst).

Daarnaast kan u ook meteen een procedure voor uitzetting starten wegens wanbetaling (vergoeding of huur, naargelang de situatie).
Bij mijn weten staat er nergens een vermelding van huur. Bedankt alvast voor de tips

Reclame

Terug naar “Huren”