rechtbank - minnelijke overeenkomst - aannemer komt niet

guy263202
Topic Starter

rechtbank - minnelijke overeenkomst - aannemer komt niet

#1 , 31 mei 2013 10:39

Via tussenkomst door de rechter is met een aannemer een minnelijke overeenkomst afgesloten dat hij zijn werken moest komen afronden in mijn huis ten laatste vandaag. Hij is echter niet meer gekomen. Nu laat hij mij zonet weten dat hij volgende week wil komen maar er is niemand (we zijn 14d op vakantie). Het dossier komt terug op de rechtbank 17 juni om te evalueren of er toch een vonnis moet komen als de minnelijke overeenkomst niet goed werd uitgevoerd.
Ik vrees dat zijn advocaat zal argumenteren dat zijn cliente geen toegang had tot de woning (terwijl ik wél thuis was in de periode dat de aannemer moest komen). Hoe kan ik mij hierin verdedigen ? met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2013 11:25

Met een vaststelling door deurwaarder.

Franciscus

#3 , 31 mei 2013 12:16

Gesprek opgenomen of was het een email?
U kan nu direct een mail sturen met de vraag waarom hij vandaag niet is gekomen.
Indien antwoord van aannemer.
2de mail waarom hij zich niet houdt aan minnelijke regeling vrederechter.
Was daar een dwangsom voorzien.
Was daar al gezegd dat u net na de periode op vakantie ging.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 01 jun 2013 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

guy263202
Topic Starter

#4 , 31 mei 2013 14:53

De rechter is 14d geleden samen met een deskundige ter plaatse geweest
en die heeft een overeenkomst op papier gezet die getekend werd door beide partijen.
De griffier heeft dit dan getypt daarna en via gerechtsbrief naar de partijen gestuurd.
Er is toen mondeling gezegd (niet genoteerd) dat ik op vakantie was en daarom
had de rechter op de overeenkomst geschreven "werken uit te voeren ten laatste op 31/05".
Heb 14d niets van die aannemer gehoord en nu belt hij vandaag laatste dag dat hij
volgende week wil komen. Dus ja, dat zal opnieuw verschijnen op de rechtbank als ik
terug uit vakantie kom en zijn advocaat zal waarschijnlijk melden dat ik zijn cliente
geen toegang gegeven heb terwijl hij eigenlijk de overeenkomst aan zijn laarzen veegt...
Hoe kan ik hier mijn rechten verdedigen tegen deze malafide aannemer ?

mava105

#5 , 31 mei 2013 15:49

Er moet wel ergens vastgesteld en genoteerd worden dat de werken niet op 31.05 waren uitgevoerd.
Hoeveel dagen heeft de aannemer nog nodig voor de uitvoering van de werken? Als dit maar een paar uurtjes niet meer is, en hij komt maandag 3 juni , dan sta je zwak.

guy263202
Topic Starter

#6 , 31 mei 2013 19:30

Ongeveer een ganse dag is er nodig. Maar hij is in die 14d helemaal niet langsgeweest terwijl
hij dat wel moest doen volgens de overeenkomst.

Eddy009

#7 , 01 jun 2013 03:04

Zoals Franciscus reeds aangaf, stuurt u best een e-mail naar de aannemer, met de melding dat de werken nog steeds niet werden uitgevoerd, niettegenstaande de overeenkomst duidelijk vermeldt dat zulks diende te gebeuren tegen uiterlijk 31.05. Hecht aan uw mail tevens enkele foto's die bewijzen dat het werk niet werd uitgevoerd. Zorg ervoor dat er bij deze foto's een duidelijke datumindicatie is (bijvoorbeeld door de krant van 01.06 telkenmale mee te fotograferen). Het klinkt vrij verregaand maar in dergelijke zaken mag u geen risico's nemen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”