factuur uitgereikt door stopgezette eenmanszaak?

kimverd
Topic Starter

factuur uitgereikt door stopgezette eenmanszaak?

#1 , 27 mei 2013 17:40

hoi,

ikzelf en enkele vriendinnen hebben een dansschooltje. Wij werken steeds met zelfstandige lesgevers/lesgeefsters.
Wij kregen een factuur van een van deze lesgeefsters, maar ondertussen had ik vernomen via een andere dansschool dat deze lesgeefster met haar activiteiten was gestopt in september 2012.

Ik vroeg me af of ik ergens kan controleren of zij nog actief is, en indien niet ... wat doe ik met de factuur van iemand die niet zelfstandig is ? :s
Met verschillende telefoonnummers probeerden we haar te bereiken, maar we krijgen geen antwoord meer via het telefoonnummer dat op de factuur staat.

Het lijkt me logisch dat het onwettig is om een factuur uit te schrijven als je niet meer actief bent, en indien wij dit aangeven (waar weet ik ook niet zo goed :s), wat zijn dan de gevolgen voor haar?

Groetjes,
Kim

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007

#2 , 27 mei 2013 18:06

nazien of het ondernemingsnummer nog actief is

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mei 2013 18:43

http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... ml?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

bartvdv

#4 , 27 mei 2013 20:00

Het feit dat zij ervoor gekozen heeft ermee te stoppen in september 2012 wil niet zeggen dat haar diensten niet meer betaald moeten worden. En dat wil daarom niet zeggen dat zij er ook als zelfstandige - in hoofdberoep of bijberoep - mee gestopt is. Zij kan haar btw-nummer openhouden of ervoor kiezen vrijwillig te vereffenen en haar schulden te betalen en haar tegoeden op te vragen. Fraude is dus een voorbarige conclusie. Bovendien weet de btw aan de hand van de btw-kwartaalaangiften wie gefactureerd heeft.

kimverd
Topic Starter

#5 , 28 mei 2013 13:46

Bedankt voor jullie snelle antwoorden !
de site is opgeslagen bij 'mijn favorieten' en ik kan met een gerust hard de boekhouding vervolledigen :)
Groetjes,
Kim & Co

Terug naar “Andere”