Ben sinds een paar jaar gescheiden (EOT) en altijd goed overeengekomen met m´n ex. Sinds een half jaar is er een nieuwe vriendin in ´t spel, en die zit ´m helemaal te brainwashen. Meneer besliste ineens dat hij geen alimentatie meer hoefde te betalen, begint via een advocaat nog allerlei sommen geld van me te eisen waar hij helemaal geen recht op heeft, maar het ergste vind ik dat hij de kinderen verwaarloost.
M´n dochter heeft al sinds juli (!!!) onafgebroken last van luizen (en sinds kort ook m´n zoon). Het is daar bij hen een echte luizenkot, met 5 kinderen in huis (3 van haar) die niet consequent worden behandeld. Ik zit constant te kammen, lakens te wassen, jassen te wassen/stofzuigen enz enz. Luizenshampoo reageert ze al niet meer op en heeft haar haar al helemaal kapot gemaakt... Na een week van intensieve behandeling vertrekken ze dan zo goed als luizenvrij terug naar m´n ex, om de week erop weer met een kop vol terug te komen.
M´n (puber)zoon draagt soms een hele week aan een stuk dezelfde kleren en stinkt uren in de wind als hij na een week bij mij komt.
Het gebeurt regelmatig dat hij na een ruzie met de papa bij hem wegloopt en komt dan naar mij. Eén keer had hij hier uren aan de deur in de kou gezeten (ik was niet thuis). Pas na 3u belde m´n ex me op om te vragen of hij "toevallig niet bij mij was"
Ik word hier horendol van! Als ik er iets van zeg tegen m´n ex, draait het uit op discussies en verwijten.
Wat kan ik hieraan doen? Kan ik op één of andere manier die aanhoudende luizenplaag laten vaststellen door een dokter, en klacht indienen?
M´n ex denkt enkel in termen van wat "zijn rechten" zijn, maar denkt nooit in het belang van de kinderen, en lijkt ook niet te beseffen dat hij ook "plichten" heeft.
Wie weet raad? Alvast bedankt