Garantie

Precarious
Topic Starter
Berichten: 68

Garantie

#1 , 23 mei 2013 21:31

Een product dat stuk gaat binnen de eerste zes maanden na aankoop kan binnengebracht worden bij de winkel voor herstelling.
Als dit product uit herstelling komt en is terug stuk is er dan een wettelijke basis waarop je je als consument kan baseren?
Loopt de wettelijke garantie dan verder of begint deze opnieuw te tellen vanaf het product uit herstelling is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Berichten: 233
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website Facebook

#2 , 24 mei 2013 00:07

Garantie loopt gewoon door en begint dus niet opnieuw. Er is maw geen stuiting van de termijn.

Verstuurd van mijn HTC Incredible S met Tapatalk

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 24 mei 2013 09:19

De termijn wordt geschorst zolang het toestel in herstelling is. De garantie op de herstelling is afhankelijk van de algemene voorwaarden van de verkoper.

Reclame

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 mei 2013 17:53

Regelgeving garantie:
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Precarious
Topic Starter
Berichten: 68

#5 , 26 mei 2013 22:17

Garantie loopt gewoon door en begint dus niet opnieuw. Er is maw geen stuiting van de termijn.

Verstuurd van mijn HTC Incredible S met Tapatalk
Wanneer je het product opnieuw laat herstellen kan je het weer niet conform terugkrijgen.... en zo blijf je als consument bezig. Dus als ik het goed begrijp doe je er als consument het beste aan om je geld terug te eisen wanneer blijkt het product dat uit herstelling komt opnieuw niet conform blijkt te zijn?
Regelgeving garantie:
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet altijd makkelijk om de juiste info te vinden. Dit helpt. Bedankt!

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 mei 2013 22:29

Dat kan en als ze niet willen .... namen vragen van diegene waarmee u gepraat hebt en dan een AS opstellen.
Zoon heeft dat voorgehad met een nogal dure tablet... bij een grote elektroketen.
Gingen herstellen ... ging niet ( wat zoon al gezegd had gezien een zware hardware fout) ...herstelling werkte niet.
Konden geen andere meer leveren... wilde dan een aankoopbon geven ... wetgeving eens bovengehaald, had ze uitgeprint bij.
Eindresultaat was geen uitbetaling maar kreeg binnen drie weken de allerlaatste en veel duurdere en krachtigere versie van dat ding.

Precarious
Topic Starter
Berichten: 68

#7 , 27 mei 2013 17:52

Dat kan en als ze niet willen .... namen vragen van diegene waarmee u gepraat hebt en dan een AS opstellen.
Zoon heeft dat voorgehad met een nogal dure tablet... bij een grote elektroketen.
Gingen herstellen ... ging niet ( wat zoon al gezegd had gezien een zware hardware fout) ...herstelling werkte niet.
Konden geen andere meer leveren... wilde dan een aankoopbon geven ... wetgeving eens bovengehaald, had ze uitgeprint bij.
Eindresultaat was geen uitbetaling maar kreeg binnen drie weken de allerlaatste en veel duurdere en krachtigere versie van dat ding.
Ook dit helpt! Bedankt!

Terug naar “Consumenten Koop”