Hier is het helaas niet mogelijk om een dergelijke behandeling te krijgen. Ik wacht nu weer 4/5 werkdagen op nieuwe inlogcodes. Momenteel ben ik sinds 7 mei al 'uit de lucht' en kan ik geen bankverkeer gebruiken. Ik ontving het volgende van de X bank (werkelijk belachelijk!):
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik CITEER:
Onderwerp
Mijn X Zakelijk
Geachte heer Y,
In uw email van 9 mei 2013 geeft u aan dat vanaf 7 mei 2013 uw abonnement voor Mijn X Zakelijk en iDEAL geblokkeerd is. Op 7 mei 2013 heeft X per abuis uw abonnement voor
Mijn X Zakelijk opgeheven. Wij begrijpen dat dit erg vervelend voor u is en bieden u hiervoor onze excuses aan. U geeft aan dat u hierdoor schade heeft geleden. Graag reageren wij
op uw e-mail.
U geeft aan gebaat te zijn bij de beschikbaarheid van iDEAL en internetbankieren, omdat u snel uw reparatieaanvragen moet kunnen bevestigen en uw servicecontracten dient na te komen.
U schrijft dat u uw klanten daarom niet langer dan een werkdag kunt laten wachten, omdat zij anders mogelijk overstappen naar een concurrent. Omdat uw abonnement op Mijn X Zakelijk
is opgeheven en u moet wachten op de nieuwe codes voor het nieuwe abonnement, geeft u aan een omzetverlies van € xxxxxx te lijden. U houdt X aansprakelijk voor dit verlies en vraagt
ons dit bedrag, alsmede de telefoonkosten te vergoeden.
Bij het openen van uw Zakelijke Rekening bent u akkoord gegaan met de Voorwaarden Zakelijke Rekening en de Algemene Bankvoorwaarden. Volgens artikel 31 van de Voorwaarden en
overige regelingen Zakelijk komt alleen directe schade in aanmerking voor een vergoeding.
Artikel 31, Voorwaarden Zakelijke Rekening, luidt:
De Bank is jegens de Rekeninghouder slechts aansprakelijk voor directe schade en niet voor indirecte schade en gevolgschade, waaronder maar niet beperkt tot verlies aan omzet of goodwill,
verminderde opbrengst of gederfde winst.
De schade die u claimt betreft omzetverlies en komt daarom niet in aanmerking voor een vergoeding. Omdat wij desalniettemin begrijpen dat deze situatie erg vervelend voor u is, bieden wij
u een maximale coulancevergoeding van € 250 aan. Wij bieden u deze vergoeding eenmalig en onverplicht aan, u en/of derden kunnen hieraan geen verdere rechten ontlenen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De voorwaarden waarover de X bank praat kan ik niet op internet vinden, ook niet in mijn MAP zakelijke rekening. De zakelijke rekening omschrijft het volgende, klik op de link en bekijk
a.u.b. pagina 3, punt 24:
Link
Ik zit met de handen in mijn haar en heb nu onderhand enige duizenden euro's omzetverlies. Ook raak ik waarschijnlijk een belangrijke contractklant kwijt en ben ten einde raad, zeker gezien
de reactie van de X, die ik werkelijk belachelijk vind.
Enorm bedankt voor jullie advies!
[Namen aangepast: Vandebos]