RESTANTFACTUUR NIET BETALEN

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: RESTANTFACTUUR NIET BETALEN

#46 , 14 mei 2013 21:35

Dat lijkt meer en meer op georganiseerde zwendel....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
elsje1975
Topic Starter

#47 , 14 mei 2013 22:03

als ze mij dagvaarden, welke kosten moet ik dan betalen als de rechter mij ongelijk geeft? over welke bedragen gaat het dan?

Oude Belg

#48 , 14 mei 2013 22:11

als ze mij dagvaarden, welke kosten moet ik dan betalen als de rechter mij ongelijk geeft? over welke bedragen gaat het dan?
Als zij u aanklagen wegens oplichting (en daar lijkt het zeer sterk op)?

Oplichting is een vorm van bedrog, waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen. In het wetboek van strafrecht is bepaald dat oplichting een misdrijf is.

Drie jaar gevangenis en/of een aanzienlijke geldboete.
Daarbij komen uiteraard de proceskosten, rechtsplegingsvergoeding, en uiteraard zal u de facturen dienen te betalen, en wettelijke interesten, kosten, ....

Lijkt u dat voldoende?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

roharro

#49 , 14 mei 2013 22:14

Als zij u aanklagen wegens oplichting (en daar lijkt het zeer sterk op)?

Oplichting is een vorm van bedrog, waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen. In het wetboek van strafrecht is bepaald dat oplichting een misdrijf is.

Drie jaar gevangenis en/of een aanzienlijke geldboete.
Daarbij komen uiteraard de proceskosten, rechtsplegingsvergoeding, en uiteraard zal u de facturen dienen te betalen, en wettelijke interesten, kosten, ....

Lijkt u dat voldoende?
Te vermeerderen met het ereloon van uw eigen advocaat die u zeker nodig zal hebben!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

elsje1975
Topic Starter

#50 , 14 mei 2013 22:36

Echt niemand ie meegaat in mijn kant van eht verhaal? Ik heb didelijk op een mail dit: bedrag 12.000 minus 3.000 is 9.000..... Dat is toch duidelijk dat dat een korting is? Of zwart? dat gaat dat ebdrijf zuur opbreken denk ik dat zwart toch?

Kali

#51 , 14 mei 2013 22:40

Er is een factuur, dus geen zwart...

Dagvaarding is 250 euro
De factuur van samen dus 6000 euro?
De intresten
Schadebeding
Rpv moet ik nakijken maar is denk ik ook 1000 euro

elsje1975
Topic Starter

#52 , 14 mei 2013 22:47

als zj mij dagvaarden, moet ik dat dan betalen??? schadebeding? wat wil dat zeggen? Dat ik de leverancier een schadevergoeding moet betalen???

meesje

#53 , 14 mei 2013 23:15

als zj mij dagvaarden, moet ik dat dan betalen??? schadebeding? wat wil dat zeggen? Dat ik de leverancier een schadevergoeding moet betalen???
Dat is de vergoeding die u zal moeten betalen voor al de last die u veroorzaakte.
Als u wordt gedagvaard zal u een advocaat moeten nemen om u te verdedigen.
Recent moest ik voor een kleine rechtszaak mijn advocaat al een voorschot van 2500 EUR betalen. Dat geeft u al een idee van uw eigen kosten.
Als u wordt veroordeeld-wat meer dan waarschijnlijk is-moet u ook de advocatenkosten vergoeden van de tegenpartij.
Plus uiteraard de gerechtskosten, de achterstallige betalingen vermeerderd met intresten, enz....
Indien er bedrieglijk opzet in het spel is volgens de Rechter riskeert u ook een strafrechtelijke veroordeling (=boete en/of gevangenistraf).
Waar een weg is is een wil.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#54 , 14 mei 2013 23:56

En niet te vergeten de deurwaarderskosten en bij correctionele veroordeling de bijdrage voor slachtofferfonds van ik dacht nu € 150.
Als afpersing wordt weerhouden en valsheid in geschriften (wegens valse verklaring inzake de korting) spreken we over min. 5 jaar.

FreelancerIT

#55 , 15 mei 2013 00:29

Hey probleem, beste Els, is dat uw redenering op weinig slaagt.

- U hebt nergens op papier staan dat er sprake is van een korting
- U hebt u akkoord verklaart voor een bestelling van om en bij de € 12000, waarvan u u op eigen houtje nu weigert de laatste € 3000 te betalen, vanwege een defect waarvoor ze u reeds een schadevergoeding voor gegeven hebt. Een schadevergoeding die u aanvaard heeft...
- U stelt zelf voor om een stuk in zwart te betalen, en u wilt nu hen dat aanwrijven, waardoor u volgens mij in uw eigen vlees gaat snijden....
- Ze hebben nu alles volledig "in het wit" gedaan
- Alle stappen die zij tot op heden hebben ondernomen zijn volstrekt legaal....

Om ook maar een schijn van een kans te hebben bij een rechter moet u aantonen dat zij iets ernstigs hebben misdaan, en weigeren u daarvoor adequaat te vergoeden...

Dit is zo ver ik heb kunnen lezen hier niet het geval...

my_key
Contacteer: Website Facebook

#56 , 15 mei 2013 08:52

Voordeel is wel dat u uw meubels niet meer wilt. Wanneer (ik zeg niet als maar wanneer) u uw zaak verliest en er komt een deurwaarder van en u wilt dan nog niet betalen, dan neemt die misschien alsnog uw mooie nieuwe meubels mee om openbaar te verkopen.

Verstuurd van mijn HTC Incredible S met Tapatalk

Kali

#57 , 15 mei 2013 08:57

Ter info, de rechtsplegingsvergoeding voor een vordering van 6475 € (aangezien u 2 facturen niet betaalt hebt) bedraagt als basisbedrag 990 Euro, en kan tot 2.200 Euro gaan als maximum...

Een schadebeding is een beding dat wel ergens in uw voorwaarden zal staan dat bij niet betaling er een percentage bijkomt...

Als zij u dagvaarden en u krijgt ongelijk dan moet u zelf de gerechtsdeurwaarderskosten betalen, en als u na het vonnis niet vrijwillig betaalt komt er nog eens de kosten voor uitvoering en betekening bij.

mava105

#58 , 15 mei 2013 10:55

Daarbij komt dan nog, ook als u al of niet veroordeeld wordt, de fiscus waarschijnlijk zal gaan zoeken hoe u aan 3.000 € zwart geld bent geraakt. Indien je zelfstandige bent, kan je u aan een serieus en grondig onderzoek van uw boekhouding verwachten. En als loon of weddetrekkende zal men gaan onderzoeken of je mogelijks succesierechten hebt ontlopen.
Je meubeltjes zullen goudwaarde krijgen. :lol:

Franciscus

#59 , 29 mei 2013 22:04

Schuldeiser kan volgens mij zelfs twee rechtszaken opstarten.
Een rond de eerste niet betaalde factuur (burgerlijke RB)
Een tweede via strafrechter voor de tweede wegens de strafrechtelijke implicaties en daar de burgerlijke schade vorderen.

Sirkii

#60 , 30 mei 2013 21:38

Ik heb dan onder die mail geschreven 12.000 minus 3.000 maakt factuur van 9.000.
Je schrijft zelf dat jij dat zinnetje geschreven hebt. Zo kan ik véél zinnetjes op bestelbons schrijven en dan beginnen dromen dat de andere partij er in mee gaat gaan.

Je was akkoord om 12000€ te betalen voor die meubels en de problemen worden opgelost zoals overeengekomen. Hoe sneller je betaalt hoe minder het je zal kosten.

Terug naar “Consumenten Koop”