het gaat al een weekje minder tussen ons, daarom heeft ze maar direct een ander huis gezocht en contract getekend samen met haar ex die nu een goede vriend is.. ze kan maar eind deze maand in dat nieuw huis , dus blijft ze hier maar gewoon nog een 2-tal weken wonen, wat echt vervelend is voor mij maar toch laat ik ze doen aangezien haar adres hier toch staat kan ik er weinig aan veranderen. we gaan dus ook als vrienden uit elkaar..
______________________________________________________________________________________________________________________
We hebben samen een huurtcontract van 1 jaar ondertekend & wonen slechts 6 maand samen.
Ze heeft gebeld naar mijn huisbaas om vrijdag het contract volledig te laten overzetten op mijn naam , dit moeten we alle 3 ondertekenen.
We hebben samen elk 500 € waarborg betaald via een bank die de huisbaas heeft uitgekozen.
______________________________________________________________________________________________________________________
Mijn vraag is : aangezien zij een soort van contractbreuk doet en ik nog voor niks heb getekend wat ik het beste kan doen ?
Moet ik zomaar tekenen en hier alles bij laten , of is er toch een mogelijkheid omdat zij het contract verbreekt en niet ik.. want ik blijf hier alleen wonen ,heb het echt naar mijn zin hier.
Moet zij dan geen 6 maand schadevergoeding betalen of haar waarborg afstaan ? kan ik dit zelf op papier laten zetten ?
Wie kan me helpen aub , het kan toch niet zijn dat ik zomaar weer moet ja-knikken en haar gewoon laten vertrekken terwijl ze later dan nog recht heeft op de waarborg ?
Alvast bedankt voor jullie begrip.