Een aannemer heeft bij de uitvoering van werken schade aangebracht op het glaswerk en beweert dat het niet van hem is. De kras was er voor de werken niet maar de aannemer beweert dat hij dit reeds vastgesteld heeft bij de aanvang van de werken. Alhoewel ik aanwezig was op de werkvloer werd mij daar geen melding van gemaakt (kan ook niet want de beschadiging was er voorheen niet). Zij beweren geen voorbehoud te moeten maken van schade bij aanwezigheid van enige schade en ik zal in een procedure bewijs moeten leveren dat de beschadiging door hen werd toegebracht. Zij beweren dat ik dat bewijs onmogelijk kan leveren aangezien zij bij de werken de beschadiging niet hebben veroorzaakt en dat de rechtbank zal weigeren een gerechtskundige aan te stellen vermits deze onmogelijk de oorzaak en tijdstip van de kras kan bepalen. Ik heb de kras nochtans pas opgemerkt nadat er een metalen profiel over het dak geschoven werd. Indien ik de factuur niet betaal dreigen zij met dagvaarding voor de rechtbank. Een expertiseburo/gerechtskundige door mij aangesteld heeft ondertussen vastgesteld dat de schade enkel en alleen door de werken is veroorzaakt. Op aanraden van verschillende advocaten heb ik de factuur van de aannemer betwist in verhouding met het schadebedrag.
Weet hier iemand raad mee?