Beste,
Ik heb een Nissan Juke gekocht bij groep Di Nitto te Genk (23.000euro overgemaakt aan de garage)
De wagen is besteld op 19/02/2013 (salonvoorwaarden).
D.A. Motors kent een korting toe indien de wagen ingeschreven wordt voor 31/03/2013.
Op dezelfde koopovereenkomst (art. 6) wordt een leveringsdatum meegegeven: 20/04/2013 (ten vroegste, eventueel verlengbaar met max. 25% volgens de algemene voorwaarden). De wagen staat sinds gisteren 08/05/2013 bij de garage in Genk.
M.a.w. kon de wagen nooit voor 31/03/2013 ingeschreven worden, en gebruikt D.A. Motors nv dit om de klanten te verleiden met een mooie korting van 500euro incl. BTW en deze achteraf bij elk afgesloten contract terug te vorderen om zo extra inkomsten te genereren.
Bovendien eist D.A. Motors nv dat het bedrag betaald wordt incl. BTW en weigeren ze pertinent om hiervoor een factuur af te leveren. Ik ben zelf geen boekhouder maar deze praktijken zijn naar mijn mening niet koosjer. Als ik BTW betaal (413.22euro + 86.78euro BTW) dan dient dit toch aangegeven te worden aan de BTW? Wel willen ze mij een factuur afleveren waar het bedrag op vermeld wordt als ‘korting’…
De verkoper wist mij nog te vertellen dat heel wat klanten op dit moment met hetzelfde probleem geconfronteerd worden als ik en bij oplevering van de wagen nog eens 500euro moeten ophoesten omwille van het feit dat ze deze niet konden inschrijven voor 31/03/2013, maar afgaand op de bestelbon had niemand een wagen kunnen inschrijven voor die datum, toch-->leveringsdatum was sowieso bijna één maand later...?
Dit zijn wanpraktijken! Ik kreeg de boodschap mee dat de wagen niet naar buiten rijdt vooraleer ik de gevraagde 500euro betaal, wat kan ik hier tegen beginnen?
Bedankt bij voorbaat voor uw feedback.
Mvg
Nadia Tejados