Ik zit hier momenteel met een groot probleem. In november 2011 betrek ik een ruim appartement. De waarborg moest ik op hun zichtrekening storten en in het huurcontract (3 jaar)staat dat de interesten voor de verhuurder zijn. Ik had op dat moment dringend een woning nodig omdat mijn eigen huis verkocht was door de echtscheiding.
Nadat ik er introk begon de ellende al snel. Ik had geen parking dus moest ik mijn wagen in een openbare straat zetten waar iedereen vrij mag parkeren. Toch kreeg ik van mijn huisbaas (tevens ook buurman) de reactie dat dit niet mocht. Hij vond dat hij als handelaar daar een storend uitzicht van had.
De huur moest ik cash komen betalen, zo moest hij niet alles aangeven. Wanneer ik vroeg achter een kwitantie zei hij dit me later te brengen.
Dit heb ik nooit gehad!
Ongeveer een 6 maanden geleden kreeg ik de medeling dat een kleindochter hier wou komen wonen. Toen ik vermelde dat mijn contract nog niet afgelopen was begon de miserie.
Mijn twee kinderen maakten te veel lawaai dus zette hij steeds mijn watertoevoer dicht (meter staat in zijn kelder en is niet toegankelijk voor mij) om dan 2 uurs later weer op te zetten. De herstelling liepen hier op (afwasmachine, oven, lekkage waterketel die ik uiteindelijk zelf heb laten herstellen uit wanhoop.
Nu merkte ik dat ik mijn rekeningen bijna nooit tijdig aankreeg, wat blijkt (mensen hebben hem betrapt) dat hij mijn brievenbus regelmatig opent en dingen wegneemt, ik legde een klacht neer bij de post maar dit hielp niet. Bij de politie ben ik niet welkom en de gemeente ook niet omdat hij daar hoog staat aangeschreven. nu kreeg ik ineens een vonnis van de rechtbank aan. Niet in mijn brievenbus maar onder mijn deur geschoven dat ik uit het appartement wordt gezet! Ik zou drie maanden geen huur betaald hebben, wanneer ik hem ermee confronteerde lachte hij en sindsdien heb ik niks water meer. Ik heb al vanalles geprobeerd, politie wil geen klacht neerschrijven, niet komen vaststellen, plaatselijk OCMW kon me niet helpen, watermaatschappij komt niet omdat ik geen toegang heb tot de meter. En dan nog telefoontje met bedreigingen, hij wist precies wat er op mijn rekening stond wanneer ik mijn boete te laat betaald had( snelheid) . IK heb nu verzet gemeld aan de deurwaarder die hij ondertussen gestuurd had (ook al een goede vriend van hem) maar vrees dat ik een snelle oplossing moet vinden.
Is er iemand met wat tips hoe dit nu verder moet???