opzegging huurcontracht

leentje27
Topic Starter

opzegging huurcontracht

#1 , 08 mei 2013 15:32

hallo,

ik heb een huurcontract lopen van 3j, maar ik woon hier nu een jaar en een maand. ik werk momenteel 40km van mijn woning maar aangezien dat ik elke dag 80km moet rijden is dat niet meer zo ideaal, ik had al eens naar het immokantoor gebeld om eens te luisteren hoe het zat als ik zou opzeggen maar hij vertelde mij dat ik dat nie kon en dat ik met hem een ontbindingsovereenkomst moest opstellen waarin staat dat als we geen nieuwe huurders voor ik vertrek dat ik de huur verder moet betalen en als we er vonden dat ik 121% procent van de huur moet betalen, klopt dit of niet?

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 08 mei 2013 16:04

Ja en neen. Een contract van bepaalde duur kan niet opgezegd worden, tenzij huurder en verhuurder onderling hiermee akkoord gaan. Verhuurder kan dus makkelijk hoge eisen stellen.
Langs de andere kant fluiten vrederechters vaak verhuurders terug die te hoge eisen eisen stellen, en beperken de kostprijs tot een opzegtermijn van 3 maanden, en 3 maanden huur.

Oude Belg

#3 , 09 mei 2013 09:11

Het gaat toch echt om een driejarig contract (dus niet opzegbaar) en niet om een 3-6-9 contract (dat is wel opzegbaar) ?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

leentje27
Topic Starter

#4 , 13 mei 2013 21:42

het is een driejarig contract, dus kan er niet buiten. nu moet ik met hem onderling afspreken

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mei 2013 22:23

De huurwet in brochure vorm.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... _verhuren/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”